handdator

Visa fullständig version : deff utan kcal underskott

Archi
2013-02-15, 04:15
Hej,

Börjar närma mig slutet av en bulk som jag påbörjade i october. Nu, 10kg senare, är det dags för mig att påbörja en deff.

Jag har läst ett antal artiklar samt forumsinlägg angående deff och utav det jag läst så fastnade jag mest för det här konceptet:

http://www.cutandjacked.com/The-Ultimate-Guide-To-Cutting

Konceptet går i sin helhet ut på att successivt minska kolhydrat intaget samtidigt som man ligger på +- 0 kcal. Detta för att bevara så mycket utav muskelmassan som möjligt genom att aldrig gå in i katabolic.

Det som skrivs i artikeln låter väldigt vettigt.Är det någon som har någon erfarenhet utav den här typen av deffning? Hade uppskattat lite reflektioner samt erfarenheter.

MVH

Pretorian
2013-02-15, 07:53
Om du minskar kolhydraterna men fortfarande ska äta på balans så måste du ersätta det med något, fett eller protein. Tror inte du kommer börja tappa fett om du ligger på balans.

vicarious
2013-02-15, 07:57
Du kan inte bli av med fett utan att ligga på kaloriunderskott sett under en viss bestämd tidsperiod. Det är fysiskt omöjligt.

Krabby
2013-02-15, 09:49
Du kan inte bli av med fett utan att ligga på kaloriunderskott sett under en viss bestämd tidsperiod. Det är fysiskt omöjligt.

Fysiskt omöjligt att gå ner i fett och ligga på samma vikt? Lät sjukt korkat, må vara svårare men att man inte kan ändra kroppssammansättning på samma kroppsvikt... *screwy*

Dreas
2013-02-15, 10:15
Fysiskt omöjligt att gå ner i fett och ligga på samma vikt? Lät sjukt korkat, må vara svårare men att man inte kan ändra kroppssammansättning på samma kroppsvikt... *screwy*Det går, men sättet som nämns ovan känns som gjort för att misslyckas. Kolhydrater ska finnas i kosten för att man ska kunna träna effektivt.