Visa fullständig version : Vadpass dagen efter squats?
Jag försöker sätta ihop ett nytt träningsschema och undrar; Är det dumt att ha ett vadpass dagen efter ett benpass? Mitt tänkta benpass består av knäböj, boxböj, och lite box jumps samt intensiv cykling.
Jag undrar också om vadträningen i länken nedan tros vara effektiv eller om det bara är amerikansk gymmaskinspropaganda?
http://www.youtube.com/watch?v=cs7EwF-ICh0
Målsättningen är alltså kroppsbyggning.
Tack på förhand till den som kan hjälpa en spinking pojke på traven
givetvis är det inga problem
PureWhey
2013-02-14, 15:12
Hur resonerar du själv?
Coolt upplägg med kroppsbyggning som mål! Hör väl inte till vanligheterna med boxjumps och intensiv cykling på benpassen:)
Var inget svar på din fråga inser jag nu men jag tror att vaderna tål att få pisk väldigt ofta :)
Coolt upplägg med kroppsbyggning som mål! Hör väl inte till vanligheterna med boxjumps och intensiv cykling på benpassen:)
Var inget svar på din fråga inser jag nu men jag tror att vaderna tål att få pisk väldigt ofta :)
+1
Känns som att just vaderna är i princip gjorda för att ta stryk ofta. Dom återhämtas åtminstone snabbt för min del. (Tränar vaderna specifikt 2x/vecka á 8-10 set åt gången)
jagärensnnällman
2013-02-14, 15:45
Varför tränar du inte dem på benpasset om du är så orolig?
Snömannen
2013-02-14, 23:04
Kör vader varje pass. De tål hur mycket stryk som helst.
MackeJuve
2013-02-14, 23:07
Hahahahaha. Stålmannen.
jagärensnnällman
2013-02-14, 23:42
Tränar du en gång i veckan eller biffen =)
Tack för alla svar :)
Hur resonerar du själv?
Ibland har jag kännt mig lite lite öm i vaderna efter böj, så kanske borde man separera dem längre?
Jaaa, jag tror det funkar ganska bra för mig... :) men sånt är ju så svårt att avgöra. Tanken är att box jumps bygger explosivitet och att cyklingen är hög TUT... typ.
+1
Känns som att just vaderna är i princip gjorda för att ta stryk ofta. Dom återhämtas åtminstone snabbt för min del. (Tränar vaderna specifikt 2x/vecka á 8-10 set åt gången)
Hm, är det meningsfullt att träna ett vadpass i veckan tror ni? Vill egentligen lägga mest ork på marklyft, chins etc under tre pass per vecka.
Jag har haft träningsvärk riktigt länge, men har inte tränat vaderna riktigt kontinuerligt...
Varför tränar du inte dem på benpasset om du är så orolig?
För att det är miserabelt. Benpassångest.
zozofu93
2013-02-15, 12:07
Går absolut, jag tränade vader ca: 9-12 set 4x i veckan förut, alltid återhämtad.
Tränadr mina vader i lördags. Kan fortfarande inte sträcka ut dom helt.
zozofu93
2013-02-15, 12:13
Tränadr mina vader i lördags. Kan fortfarande inte sträcka ut dom helt.
låter ju nästan löjligt, stretchade du något i lördags?
Jag har aldrig haft värk i vaderna i mer än typ 36h oavsett träning
låter ju nästan löjligt, stretchade du något i lördags?
Jag har aldrig haft värk i vaderna i mer än typ 36h oavsett träning
Stretchning motverkar inte träningsvärken. Men har alltid sån här träningsvärk. Därför jag inte tränar dom mkt heller.
Sen så har jag genetiskt stora vader också
jag skulle också vilja ha stora vader. Jag har genetiskt små :)
jag skulle också vilja ha stora vader. Jag har genetiskt små :)
http://cuoidinao.com/pdata/t/l-100.jpg
Kycklingvader deluxe här med :(
Snömannen
2013-02-15, 23:22
Tränar du en gång i veckan eller biffen =)
3 pass i veckan. 5x8 vadpressar varje gång. Inga problem. Tycker du att det är mycket?
Några tips på passutformning?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.