handdator

Visa fullständig version : Behöver jag återhämtning efter träningen vid viktminskning??

Bigman31
2013-02-12, 23:00
Tjena.
Har en tråd här sedan tidigare gällande min stora viktminskning som kommer framöver...... Men en fundering har dykt upp!

Jag går upp kl 08 varje morgon.
Kl 0900 är jag på gymmet där jag konditionstränar ca 30-40 minuter och sedan kör "cirkel"-styrketräning ca 30 minuter där jag går igenom kroppens muskler typ.

Hur som helst så tycker jag att det fungerar bra - men har en fundering ang återhämtning.När jag tränat färdigt ca kl 10-10.15 så åker jag hem, duschar och fixar lite och sedan äter jag inget förrän det är lunch kl 12.00.....

Min undran är ju - är det för lång tid mellan träning och intag av maten?

Har på 6 veckor gått ner 10KG och är riktigt nöjd med min påbörjade viktnedgång. Jag har en jävla massa KG till som ska bort men jag är på god väg iallafall - tror jag :)

edasvangen
2013-02-13, 15:58
En proteinshake efter träningen gör stor skillnad om du nu absolut inte vill äta efter träningen. :)

King Grub
2013-02-13, 16:33
Äter du inget före träningspasset heller så är det nog för lång tid, ja. Man förlorar muskler efter träning i fastande tillstånd, tills man äter.