Visa fullständig version : LingonGrova
[UnTr] freshmint
2004-02-18, 00:52
är det någon som har nån koll på vart LingonGrova hamnar på nyttighets skalan ?
Har någon skiva med i nästan alla mellan mål, oftast med ägg eller messmör, kan väll inte vara allt för illa
ps. är det någon som provat ägg OCH messmör på mackor, kom nyss på iden, det låter ju som hårdrock :hbang:
hmm vet inte exakt men eftersom det är ganska sött misstänker jag att det ger rätt frisk insulintopp :nono:
ägg är allt annat än nyttigt :P men bra proteiner!
käka havregrynsgröt och tonfisk! det är grejjer!:eating: :eating: :eating:
Lingongrova är helt ok, bröd är kanske inget man ska basera sitt näringsintag på - men vem gör det? Lingongrova är i vilket fall som helst ett helt ok alternativ och en skiva som del av en måltid är det absolut inget fel på.
http://www.pagen.se/specials/display_product.asp?ArtID=96
Originally posted by jim
hmm vet inte exakt men eftersom det är ganska sött misstänker jag att det ger rätt frisk insulintopp :nono:
ägg är allt annat än nyttigt :P men bra proteiner!
käka havregrynsgröt och tonfisk! det är grejjer!:eating: :eating: :eating:
Vad är det för fel på ägg nu då?
/pez
Originally posted by [UnTr] freshmint
är det någon som har nån koll på vart LingonGrova hamnar på nyttighets skalan ?
Har någon skiva med i nästan alla mellan mål, oftast med ägg eller messmör, kan väll inte vara allt för illa
ps. är det någon som provat ägg OCH messmör på mackor, kom nyss på iden, det låter ju som hårdrock :hbang:
rena godiset!!
Ät istället riktigt fiberberikat bröd à la fågelfrö!! :D
King Grub
2004-02-18, 08:41
Ingredienser: vetemjöl, vatten, siktat rågmjöl, rågmjöl, klippt fullkornsråg, surdeg på vete och råg, sirap, vört, socker, vetestärkelse, delvis härdat vegetabiliskt fett av raps, lingon 1,5%, jäst, vinbär, vetegluten, vetekli, förjäst vetemjöl, salt och mjölbehandlingsmedel enzymer (amylaser).
En hel del socker från sirapen och sockret, men relativt lågt GI runt 80, om man nu likställer GI med nyttighet, på grund av den klippta rågen och surdegen som drar ner det glykemiska indexvärdet. Ett helt okej bröd, med rätt mycket av den nyttiga rågen, även om vanligt vetemjöl utgör den största enskilda ingrediensen.
Lingongrova är gott och relativt billigt, brukar finnas erbjudanden (typ köp två för....) så jag kör på det när jag tröttnat på de supermörka "barkbröden". I vanliga fall brukar jag kika i innehållsförteckningen, vill helst att rågmjöl ska stå först (innehållsförteckningen är ju som bekant kronologisk efter viktmängd) och inte vetemjöl samt att det gärna får vara korn i brödet.
[UnTr] freshmint
2004-02-18, 16:40
Låter bra det, tack för svaren grabbar
Hur många Kcal blir det med 2 skivor lingongrova och 100g keso ?!
Hur många Kcal blir det med 2 skivor lingongrova och 100g keso ?!
Du får väl kolla upp hur mycket en skiva lingongrova väger och sen räkna ut det med hjälp av ev. näringsförteckning. Vid avsaknad av sistnämnda är det svårare. Samma sak gäller för keso - kolla på näringsförteckningen och räkna.
Klarar puckade byggare av det så ska väl du klara av det också?
kan inte väga lingongrova å jag klassar mig själv nästan som en puckad byggare :P
kan inte väga lingongrova å jag klassar mig själv nästan som en puckad byggare :P
Om jag ger dig verktygen för det hela så får du försöka själv.. så kanske du lär dig nåt på kuppen. ;)
http://www.pagen.se/specials/display_product.asp?ArtID=96
Sen är det bara att kolla hur många skivor en förpackning innehåller. :thumbup:
...(innehållsförteckningen är ju som bekant kronologisk efter viktmängd)...
:laugh: :laugh:
CroCop: En förpackning lingongrova väger 500 gram och innehåller 14 skivor. Hur mycket väger då (i genomsnitt) två skivor lingongrova?
/adde
Klarar puckade byggare av det så ska väl du klara av det också?
Idag är vi snälla.. :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.