Visa fullständig version : Deff/diet 7veckor, 1kg/vecka ?
enjuliette
2013-02-12, 09:54
Hej!
Jag skulle gärna ta emot lite tips och råd gällande min diet.
Jag jobbar som värdinna/modell och har om 7veckor första uppdraget för i år.
Kommer därför att deffa fram tills dess och tänkte ligga på 1200kcal/dag.
Jag styrketränar 3dagar/vecka och kör kardio 2dagar/vecka. Har även häst och rider 2dagar i veckan.
Har 3måltider per dag samt försöker klämma in 2st mellanmål.
Ett exempel på hur en dag kan se ut kostmässigt:
Frukost:
Gröt på fiberberikade havregryn, några hallon, en liten skvätt lättmjölk.
Mellanmål:
2dl lättkvarg blandat med lite funlight och lättmjölk.
Lunch:
Sötpotatis, kyckling, broccoli, lättkvarg/minikeso
Mellanmål:
Proteinshake
Middag(efter träning):
Fullkornspasta, köttfärsbiff, sås på lättkvarg & kryddor.
28mars är mitt första uppdrag och jag skulle gärna tappa 1kg/vecka fram tills dess.
Nuv. längd: 170cm
Nuv. vikt: 67kg
Målvikt: 60kg
Mosa på med respons, men var snälla, jag är inget proffs på detta, än :d
Mvh
Jennifer Juliette
Redefine
2013-02-12, 10:24
Hej!
Jag skulle gärna ta emot lite tips och råd gällande min diet.
Jag jobbar som värdinna/modell och har om 7veckor första uppdraget för i år.
Kommer därför att deffa fram tills dess och tänkte ligga på 1200kcal/dag.
Jag styrketränar 3dagar/vecka och kör kardio 2dagar/vecka. Har även häst och rider 2dagar i veckan.
Har 3måltider per dag samt försöker klämma in 2st mellanmål.
Ett exempel på hur en dag kan se ut kostmässigt:
Frukost:
Gröt på fiberberikade havregryn, några hallon, en liten skvätt lättmjölk.
Mellanmål:
2dl lättkvarg blandat med lite funlight och lättmjölk.
Lunch:
Sötpotatis, kyckling, broccoli, lättkvarg/minikeso
Mellanmål:
Proteinshake
Middag(efter träning):
Fullkornspasta, köttfärsbiff, sås på lättkvarg & kryddor.
28mars är mitt första uppdrag och jag skulle gärna tappa 1kg/vecka fram tills dess.
Nuv. längd: 170cm
Nuv. vikt: 67kg
Målvikt: 60kg