handdator

Visa fullständig version : För många reps och övningar?

Phasio2004
2004-02-17, 21:06
Tja
Undrar lite om jag gör för många övningar
kan ta t ex armar

kör 4 övningar på biceps ca 16 set varav någon uppvärmning
samma gäller för triceps ungefär.

Är det för mycket eller kan man fortsätta så?

Gissar på att jag ligger på ca 15-20 set per muskelgrupp på dom övriga muskelgrupperna. Jag har inget schema eller så utan
brukar köra mest på känn. Är all kraft slut, slutar jag annars
gör jag någon övning till.

Hälsningar
Krille

King Grub
2004-02-17, 21:16
Har du tränat ett tag och känner din kropp tycker då inte jag att det är för mycket. Det är aningen mindre än vad jag kör för mina egna armar, och jag har provat att sänka antalet set till ett mer "normalt" 9-12, men då har resultaten avtagit eller uteblivit.

Phasio2004
2004-02-17, 21:30
Jag har tränat sen jag var 14-15 år, är 18 nu så jag känner min kroppen ganska bra.. Då fortsätter jag med det.

Är det okej att träna 5 gånger i veckan?

Måndag: Rygg
Tisdag: Bröst
Onsdag: Ben
Tosdag: Axlar
Fredag: Armar

Har gjort detta i något år och det känns bra.
Bara jag vilar mycket

King Grub
2004-02-17, 21:35
Originally posted by Phasio2004
Är det okej att träna 5 gånger i veckan?

Måndag: Rygg
Tisdag: Bröst
Onsdag: Ben
Tosdag: Axlar
Fredag: Armar

Mitt favoritupplägg! Great minds think alike! :cheers: ;)

En del tycker att det är för många träningsdagar i veckan med fem stycken, men alla är olika. Om du tycker att det är roligt och så länge du gör framsteg finns det ingen anledning att ändra ett fungerande upplägg, och du verkar vara medveten om vilans betydelse.

Phasio2004
2004-02-17, 21:49
Där ser man... behöver du en träningskompis? :D.. hehe..
det e gött när man kommit hem från gymmet och ätit en stor portion med ris och tonfisk, å sen lägga sig i tv-soffan o somna.. finns ingen härligare känsla att vakna efter nån timma och känna att musklerna är helt slut och håller på att återhämta sig... svårt att beskriva men gött är det :thumbup:

Phasio2004
2004-02-17, 21:50
en bild på mig :thumbup: