Visa fullständig version : går ner i vikt utan att tappa fett?
Sha!
Jo, jag har som mål att tappa allt kroppsfett som jag har. speciellt runt magen men rent generellt överallt.
problemet är att jag nu har gått ner över 3 kg. kosten består av mychet kött och protein men får i mig grönsaker, frukter och en liten del kolhydrater.
tappar inget fett alls känns det som. känns nästan som att jag fått MER fett än innan?!?!
Gör jag fel? vad är kunskapen till att tappa fett istället för annan kroppsvikt?
PS: tränar 4 dagar i veckan och går ca 1 timme varje dag. borde jag börja springa eller liknande?
Kanske är för att du gått lågt på kolhydrater och tappat tryck som du ser mindre ut?
När började du då?
Gissar starkt på att det är som Woody R sagt + vattenvikt.
jag är inne på min andra vecka fast har inte ätit godis och liknande på ca 4 veckor.. har inte gått så lång tid men känns som att om jag gått ner 3 kg så borde det inte kännas som MER fett? :O visst, vattenvikt men ändå? :)
jag är inne på min andra vecka fast har inte ätit godis och liknande på ca 4 veckor.. har inte gått så lång tid men känns som att om jag gått ner 3 kg så borde det inte kännas som MER fett? :O visst, vattenvikt men ändå? :)
Någon aning om vad du ligger på för underskott?
På två veckor på ett normalt underskott har du ju inte tappat ens ett kg än :)
Vad väger du? Hur mycket beräknar du att du ska gå ned?
Hur mycket vägde du från start? 3 kilo bort på 140 kilo är inte samma som 3 kilo på 70 kilo på samma längd.
oj :)
183 kg
86 kg (från början)
17 år
har ingen direkt beräkning till hur mycker jag ska gå ner, utan jag kör såpass så att jag känner att jag kan börja bygga muskler ordentligt! :) började med att deffa tänkte jag och sen köra stenhårt på bulk för att inte behöva deffa otroligt mycket sen i sommar :)
en fundersam sak är att jag nu vägde mig efter en rejäl dump på toa precis efter att jag gick upp. jag vägde 85 kg?!?!
svajjar något gigantiskt och jag väger mig efter morgondumpen innan jag käkat :|
jag försöker ligga på ca 500-1000 underskott/dag. men jag kan fan inte räkna? :O
funderar på att köra "soppdiet" alltså samma sak varje dag för att hålla koll. skulle dock göra matlådor som innehåller rätt grejjer istället för soppor? bra idé?
Visst skiljer det sig en hel del om man dumpat innan eller inte!
Ett problem jag har är lutande badrumsgolv, får väldigt olika resultat om jag ställer mig på vågen i badrummet än om jag tar ut den och ställer på parkettgolvet...ett litet tips bara. Ställer den på parkettgolvet nu för tiden för extremvärden upp eller ner blir mer troliga där.
Du kanske har svårt att titta på dig själv på ett objektivt sätt men 3 kilo borde synas på 183/86 tycker jag. Följ vågen du och skit i att kolla dig i spegeln.
Lycka till.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.