Visa fullständig version : laptop startar inte
Hej,
Min laptop startar inte, PC. Batterier är slut och laddar inte, har hänt en gång förut men då gick den igång. Har glömt bort hur jag gjorde då. Snälla, hjälp mig.
Prova ta ut batteriet och sätt i det igen. Se om den laddar efter det.
Har prövat det fyra ggr. Det funkade inte. Men tanken var god. Vill inte köpa nytt batteri.
lol du ska inte ens behöva ha batteriet i om datorn är anslutet med sladd bara onödigt och sliter på batteri.
Säker på att det inte är glapp i kontakten? Kolla om den har en grön lampa som brukar lysa. Lyser den inte, köp ny powerbrick. Jag trodde min dator var screwed, men det visade sig vara just laddkabeln, så det blev att köpa en universal på Clas Ohlsson (se till att det är rätt kontakt innan du köper!) för 200 spänn.
Som Wzup2u så opunktligt säger så ska datorn fungera även om batteriet är dött, bara laddkabeln funkar.
lol du ska inte ens behöva ha batteriet i om datorn är anslutet med sladd bara onödigt och sliter på batteri.
LOL på dig själv. Jag har bara batteriet i när jag ligger i sängen och porrsurfar.
LOL på dig själv. Jag har bara batteriet i när jag ligger i sängen och porrsurfar.
är datorn stendöd?
kabeln eller intaget till datorn kan vara skadat. ev adaptern till laddaren död.
Sandra81
2013-02-07, 22:12
ta bort batteriet på laptoppen helt sätt in el kabel å starta.
ta bort batteriet på laptoppen helt sätt in el kabel å starta.
Har provat. Helt död. Har juckat som en galning på alla kontakter och anslutningar också.
Hur var det med bricken då? Grön lampa?
Sluta jucka kontakterna så kanske datorn inte pajar ;)
Ta ur batteriet och sätt inte i strömsladden. Håll in "power/on" in 20 sekunder och sätt sedan i strömsladden och stesta starta.
Bricken saknar diod, är typ 3,5 år gammal. Testade 20 sekunderstipset men funkade inte. Men jag tror att nåt liknande kan funkar då datorn inte fattar att den får ström från sladden.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.