handdator

Visa fullständig version : mitt kost upplägg

900rr
2013-02-07, 10:21
tyck till om detta om det funkar bra eller inte..
(jag vill bli av med fettet och få muskler)

Kan säga redan nu att jag inte kan äta kvarg eller keso får inte i mej det.

Frukost

2 ägg 1 frukt/grönsak

före gymmet 1 shake bcaa
efter gymmet 1 shake whey 100 2st rågrutskivor med skinka

lunch nån slags sallad Kyckling,skinka,tonfisk

mellanmål 1 grönsak eller frukt

middag kött & sallad med lite lite kolhydrater

kvällsmål långtids verkande protein shake

Själv tycker ja det känns för mycket men jag vill höra vad ni erfarna säger
kan man minska i fett med detta ??

tränar ca 5 pass i veckan ibland byter ja gymmet mot simmning eller så gör ja båda .

Überbiffen
2013-02-07, 10:51
Vi vet inte ditt kön. Vi vet inte hur gammal du är. Vi vet inte hur mycket du väger. Vi vet inte hur din vardag ser ut (aktivitetsnivå).

Hur som helst är det väldigt lite mat, troligtvis för lite.

900rr
2013-02-07, 10:56
Är en man 34år 183cm lång väger i dag 120kg . är arbetslös.

vicarious
2013-02-07, 11:15
Du skriver inget om mängderna du äter. Men rent spontant så låter det som ganska lite energi för någon som väger 120kg. Äger du en matvåg så rekommenderar jag att du väger & räknar ut hur mycket du får i dig på en dag.

dittan
2013-02-07, 11:17
Köp en mavåg annars blir det svårt att veta hur mycket kalorier du stoppar i dig :) Lycka till!

cakehole
2013-02-07, 12:19
Matvåg är verkligen att rekommendera!

MEN det är lätt att man bli manisk med att mäta och väga allt stup i kvarten. Kontrollbehov deluxé efter ett tag.

Dina råvaror är det inget fel på. Fisk, kött, ägg, frukt och grönt är alla bra livsmedel. Proteinpulver kan med fördel användas som främst ett smidigt men också billigt sätt att komplettera upp kosten med protein.

Är man överviktig kan det vara extra svårt att reglera sitt intag efter sin hunger, och blir således tvungen att väga och räkna noggrant på sitt intag.

Du skriver att du är arbetslös. Men ungefär hur mycket rör du på dig under en dag? Tränar du något?

dittan
2013-02-07, 13:03
Manisk och motiverad kan ofta gå hand i hand när det gäller träning. Även om det kanske inte alltid är positivt för psyket men desto positivare för fysiken.

900rr
2013-02-07, 15:03
Denna vecka hitills har jag gymmat varje dag fått schemma på gymmet där muskelgrupperna är uppdelade tar ca 45 min att köra ett pass sen har jag motion simmat 1km tis och idag torsdag , sen tänkte jag gymma i morrn sen vila över helgen sen påt igen . kanske nån lite promenad i helgen . behöver man röra på sej mer ?? jo ja rör mej ju en del när vi har hockey träning också .( ja är tränare )