Visa fullständig version : Undvika att bli katabol under långt "konditionspass"
Har nu tillfälligt börjat jobba som snöskottare och skottar då snö mellan 7-4, säg att det kanske blir 7 timmar snöskottning per dag, hur ska jag göra för att förlora så lite muskelmassa som möjligt under denna tid.
Har möjlighet till att ta malto, protein etc..
Kommer lägga mig på lite över 5000 kalorier per dag om inte mer kanske.
Provade gå efter harris benedict metoden för att räkna kalorier med högsta aktivitetsnivån på 2.0 men fick då att jag ska äta 3600kcal per dag för att behålla min vikt men 7 timmars snöskottning bränner ungefär 3000 kalorier så det stämmer ju inte.
Det är inget konditionspass egentligen.
Strunt i anabola och katabola fluktuationer hit och dit. Ligg på ett totalt överskott för att gå upp i vikt.
Provrörsbarn
2013-02-06, 19:52
Sippra på bcaa...haha.
Sippra på bcaa...haha.
Jo ska köra med dropp tror jag
Står och skottar med BCAA dropp i armen :D.
Moffe på med extra mycket kolhydrater annars :)?
DJJOHANSSON
2013-02-06, 21:07
dat dere
http://store.bbcomcdn.com/store/prodimage/prod_prod120009/image_prod120009_450_white.jpg
Långamma kolhydrater/proteiner innan jobbet låter vettigt inne i min hjärnglob iallafall.
Inget du behöver haka upp dig på. Triathleten Andreas Lindén (och många andra) är ute och tränar 5-6 timmar ibland utan mat men tycks inte lida av det.
Ät rejält med frukost, lunch och middag. Om du vill och kan så fika på förmiddagen och eftermiddagen (eller ha bara några snickers i jackfickan) så håller du blodsockret jämnt.
Inget du behöver haka upp dig på. Triathleten Andreas Lindén (och många andra) är ute och tränar 5-6 timmar ibland utan mat men tycks inte lida av det.
Ät rejält med frukost, lunch och middag. Om du vill och kan så fika på förmiddagen och eftermiddagen (eller ha bara några snickers i jackfickan) så håller du blodsockret jämnt.
Aa blir att äta som en gris under dessa veckor, lägger mig på 6000 och utvärderar därifrån...
Aa blir att äta som en gris under dessa veckor, lägger mig på 6000 och utvärderar därifrån...
Bästa deffen ever ;)?
Bästa deffen ever ;)?
Nja alltså det har gått skitbra nu i två veckor har verkligen börjat se resultat å hittat en bra kalorimängd att ligga på osv, men efter att ha varit arbetslös länge så vill man ju jobba :)
vicarious
2013-02-07, 08:12
Äter du såpass mycket tror jag inte du behöver oroa dig över att bli katabol.
Äter du såpass mycket tror jag inte du behöver oroa dig över att bli katabol.
Nej, han kan ju äta klart lägre andel protein än normalt och ändå komma upp i 200 g. Proteinbehovet ökar bara marginellt med energiförbrukningen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.