Visa fullständig version : Plankan?
Aliansoo
2013-02-05, 23:15
Undrade ifall någon kunde svara på min fråga angående övningen plankan till magen. bränner det fett eller bygger enbart muskler ?
King Grub
2013-02-05, 23:45
Bygger muskler.
Läser jag mellan raderna verkar det som du tror att man kan punktförbränna fett på magen medelst någon sorts övning. Det går inte. Läste jag fel får jag be om ursäkt.
Undrade ifall någon kunde svara på min fråga angående övningen plankan till magen. bränner det fett eller bygger enbart muskler ?
Det är ingen form av styrketräning som bränner fett på det sättet du förmodligen vill åt, men det förbättrar kroppskompositionen på sikt.
Bygger muskler.
Det här är antagligen OT men hur bra är egentligen statisk träning i jämförelse med dynamisk styrketräning? Om man tittar på MPS, ökning av tvärsnittsarea osv.? Plankan är väl främst bra för att stärka magmusklerna statiskt då man undviker skjuvkrafter av lumbaldiskarna jämfört med dynamiska crunches.
Sportfiskaren
2013-02-07, 06:11
Det här är antagligen OT men hur bra är egentligen statisk träning i jämförelse med dynamisk styrketräning? Om man tittar på MPS, ökning av tvärsnittsarea osv.? Plankan är väl främst bra för att stärka magmusklerna statiskt då man undviker skjuvkrafter av lumbaldiskarna jämfört med dynamiska crunches.
Är också intresserad av ett svar på den här frågan.
Den statiska träningen man får av plankan bör väl även vara snarlik aktiveringen man får i magmuskulaturen av t.ex chins/knäböj?
hadriya9091
2013-02-07, 07:42
Att äta mindre i stället för cardio går lika bra, om du föredrar det.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.