Visa fullständig version : Bränna fett - mage & bröst
Aliansoo
2013-02-05, 23:13
Vad enligt Er är det bästa och snabbaste sättet att bränna fettet på sina manboobs och mage ... ?
tack i förhand !
King Grub
2013-02-05, 23:16
Kaloriundeskott. Och man kan inte själv bestämma var på kroppen fettet kommer att försvinna först eller mest, oavsett kost- eller träningsupplägg.
guden2010
2013-02-05, 23:28
Kaloriundeskott. Och man kan inte själv bestämma var på kroppen fettet kommer att försvinna först eller mest, oavsett kost- eller träningsupplägg.
Detta kan ju inte alls stämma ? Tränar jag bröst samtidigt som jag ligger på kaloriunderskott lär det ju försvinna fett mest därifrån ?
King Grub
2013-02-05, 23:32
Nej, verkligen inte. Det är gener och hormoner som avgör var på kroppen man ökar och minskar mest i kroppsfett vid över- resp underskott. "Punktförbränning" på det sätt du beskriver går att mäta, där fettvävnaden kring aktivt arbetande muskulatur frisätter mer energi, men det handlar om att man förbränner 1-2 tusendels gram extra fett per 100 gram fettvävnad på det stället per halvtimmes aktivitet, och det har ingen som helst relevans.
Detta kan ju inte alls stämma ? Tränar jag bröst samtidigt som jag ligger på kaloriunderskott lär det ju försvinna fett mest därifrån ?
Om du nu har tränat ett helt år iallafall kanske det börjar bli dags att läsa på lite? ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.