Visa fullständig version : Kycklingrulle
På flera kebabkiosker/pizzerier så har man falafel, kebab och kyckling. Kycklingen och kebaben är sådan stor som rullar.
De jag undrar är om den kycklingen är lika nyttig som "riktig" kyckling? För det smakar inte samma eller har inte samma konsistens.
Det är troligen innanlår eller annan liknande billigare del av kycklingen. Dessa innehåller mindre protein och mer fett, skulle tro att det är ungefär samma värden som på kebabköttet.
Den är väl lika riktig som "oxfilén" de har på pizzorna. Jag misstänker att det är katt eller liknande.
Nebuchadnezzar
2013-02-04, 11:25
Det varierar beroende på var du köper den. Men du är inte garanterad kycklingbröst, nej.
Den är väl lika riktig som "oxfilén" de har på pizzorna. Jag misstänker att det är katt eller liknande.
Så sant så! :naughty:
Reaper123
2013-02-04, 12:14
Har för mig jag köpt färdigstrimlad kycklingkebab (rå) med 130 kcal/100g och 5g fett, men då tror jag att det var ganska fina bitar från kycklingen...
Så skulle gissa (!) på att det rör sig om en bra bit över 15g fett per 100 gram när det är grisiga kebabhak som gör rullarna!?
Så det kan med lite tur vara marginellt nyttigare än kebabkött, men skulle alltså inte kalla det fettsnålt utan klassa det som vilket snabbmatskäk som helst!
vicarious
2013-02-04, 12:57
Fett är gott, så ja - kan inte tänka mig att de direkt snålar med det.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.