Visa fullständig version : Mycket fett på magen, hur bli av med det?
Alltså jag har mycket fett på magen, speciellt nedre delen. Om jag ligger på underskott kommer ju resten av jag också bli ÄNNU smalare, kommer fan se ut som ett svältande afrika barn då men om jag ligger på balans/överskott kommer ju magen bara bli tjockare? Hur ska man liksom göra? Har t ex tagit bort cardio helt efter styrkepassen, promenerar ca 100 min 5 gånger i veckan... Ska jag lägga tillbaka cardion eller? Kör dock 10 min cardio som uppvärmning 4-5 gånger i veckan och 1 gång i veckan (inte alltid) 20 min cardio efter ett pass. Har börjat träna magen 1-2 gånger i veckan mer ordentligt. Låg förut på 1200-1400 kcal, har ökat lite så har legat på 1500-1700 istället... Tips???
Juste sen brukar min mage oftast bli helt rund typ som en ballong så fort jag äter? Men får inga smärtor eller nåt så har inget sånt där.. ska jag äta omega 3 tabletter?? Äter fet fisk kanske 1-3 gånger per månad.
JAG VILL HA ABS
För att få bort fettet krävs underskott, cardio spelar ingen roll.
För att få bort fettet krävs underskott, cardio spelar ingen roll.
Ska man bara ligga på underskott tills målet är nått? Hur lång tid tar det egentligen?? Vad ska jag ligga på 1400??
Ska man bara ligga på underskott tills målet är nått? Hur lång tid tar det egentligen?? Vad ska jag ligga på 1400??
Hur mycket du ska ligga på är ju individuellt för din längd och kroppsvikt, det borde du veta. Hur lång tid det tar ser du med tiden. Du får sluta lägga upp massa idiotiska trådar och börja läsa på istället.
" Om jag ligger på underskott kommer ju resten av jag också bli ÄNNU smalare, kommer fan se ut som ett svältande afrika barn då men om jag ligger på balans/överskott kommer ju magen bara bli tjockare?"
Du har för lite muskler helt enkelt. Skaffa mer muskler eller stå ut med att resten av kroppen blir smalare.
" Om jag ligger på underskott kommer ju resten av jag också bli ÄNNU smalare, kommer fan se ut som ett svältande afrika barn då men om jag ligger på balans/överskott kommer ju magen bara bli tjockare?"
Du har för lite muskler helt enkelt. Skaffa mer muskler eller stå ut med att resten av kroppen blir smalare.
Måste man ligga på överskott för att bygga muskler?
Det sätter sig där. Gilla läget o bygg eller go african child :))
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Måste man ligga på överskott för att bygga muskler?
Över en tid, i praktiken ja.
Som nybörjare går det utmärkt att bygga muskler på balans (eller ett litet underskott) om man äter proteinrik och sund mat.
Över en tid, i praktiken ja.
Dum fråga kanske, men hur vet man att man får "mer" muskler? Alltså syns det alltid?? För brukade ofta ligga på överskott förut, har legat på underskott i ca 3 månader nu (dock med fusk några gånger med rejält överskott)..
Som nybörjare går det utmärkt att bygga muskler på balans (eller ett litet underskott) om man äter proteinrik och sund mat.
Även fast mycket av kosten är baserat på proteinpulver? Protein som protein eller? Äter såklart kött osv med men ganska mycket pulver.
Man kan mäta kroppskomposition, mäta kroppen själv på olika sätt (måttband, kaliper), eller helt enkelt ta bilder och kolla i spegeln.
Även fast mycket av kosten är baserat på proteinpulver? Protein som protein eller? Äter såklart kött osv med men ganska mycket pulver.
Mycket av din kost är inte baserad på proteinpulver sett till energin antar jag. Proteinet från pulver är det inget fel på. Äter du sunt i övrigt så kvittar det.
Däremot är det rätt trist att t.ex. dricka 60 g protein från vassle varje dag...Riktig mat är godare, innehåller mer näring, och mättar bättre.
För övrigt tar kroppen fett olika mycket från olika ställen på kroppen vid viktnedgång (det är genetiskt). Att skaffa mer muskler är lättast om man vill se bra ut.
Man kan mäta kroppskomposition, mäta kroppen själv på olika sätt (måttband, kaliper), eller helt enkelt ta bilder och kolla i spegeln.
Jo ser skillnad men inte så jätte stor.. t ex så har ganska mycket fett från magen faktiskt försvunnit och armar har blivit lite större..
Mycket av din kost är inte baserad på proteinpulver sett till energin antar jag. Proteinet från pulver är det inget fel på. Äter du sunt i övrigt så kvittar det.
Däremot är det rätt trist att t.ex. dricka 60 g protein från vassle varje dag...Riktig mat är godare, innehåller mer näring, och mättar bättre.
För övrigt tar kroppen fett olika mycket från olika ställen på kroppen vid viktnedgång (det är genetiskt). Att skaffa mer muskler är lättast om man vill se bra ut.
Brukar oftast äta såhär:
Frukost (09.00)
Nån frukt ibland
10 g proteinpulver vassle
Lunch (11.00)
MYCKET olika Grönsaker (ibland keso/bönor tar mycket då)
(12-1300)
10 g proteinshake
2 kokt ägg
(14.30)
Mellis
250 g kvarg
Ca 20 min innan träning
15 g vassle
Direkt efter träning (19-20.00)
30 g vassle protte
20-30 min efteråt
ibland 50 g linser/bönor (finns även olivolja här i , vet dock inte hur mycket)
2-3 Kycklingklubbor
100 g morötter
Ibland kokt potatis bruktar ta 100 g då
Ibland 1 smörgås med 10 g ost
Sen lite andra saker ibland med men ungefär såhär...
- zZZZzzzzZZZZ sen sover...
Ca 121 g protein
53 g fett
101 g kolhydrater
Ca 1300-1500 kcal
Jo tyvärr fick jag ärva en degklump mage...
Ska jag kanske börja med omega 3 tabletter? har hört att det "punktförbränner" fett på ställen som lår, magen osv...
Du kan aldrig punktförbränna fett.
Du ser ut att äta rätt bra och har en bra fördelning på makronäringsämnena (fett/protein/kolh). Är du tjej så har du ett högt järnbehov på ca 15 mg, vilket jag inte tror du uppnår med nuvarande kost (även om du är en bit på vägen). Därför kan kosttillskott eller blodpudding/inälvsmat vara bra.
lolitalord
2013-02-03, 20:37
Jo ser skillnad men inte så jätte stor.. t ex så har ganska mycket fett från magen faktiskt försvunnit och armar har blivit lite större..
Brukar oftast äta såhär:
Frukost (09.00)
Nån frukt ibland
10 g proteinpulver vassle
Lunch (11.00)
MYCKET olika Grönsaker (ibland keso/bönor tar mycket då)
(12-1300)
10 g proteinshake
2 kokt ägg
(14.30)
Mellis
250 g kvarg
Ca 20 min innan träning
15 g vassle
Direkt efter träning (19-20.00)
30 g vassle protte
20-30 min efteråt
ibland 50 g linser/bönor (finns även olivolja här i , vet dock inte hur mycket)
2-3 Kycklingklubbor
100 g morötter
Ibland kokt potatis bruktar ta 100 g då
Ibland 1 smörgås med 10 g ost
Sen lite andra saker ibland med men ungefär såhär...
- zZZZzzzzZZZZ sen sover...
Ca 121 g protein
53 g fett
101 g kolhydrater
Ca 1300-1500 kcal
Jo tyvärr fick jag ärva en degklump mage...
Ska jag kanske börja med omega 3 tabletter? har hört att det "punktförbränner" fett på ställen som lår, magen osv...
Ja gumman jag tar 3 omega3 tabletter morgon, 2 mitt på dagen och 3 på kvällen :) Jag tror iaf på det. Alla tror ju olika. Men för att det dåliga fettet på din kropp ska kunna försvinna så måste kroppen släppa det, och får kroppen i sig bra fett så släpper den hellre på fettet du har, utan fett i maten så håller den kvar stenhårt i ditt fett.
Gillar inte din frukost :( Kan du inte äta mer? Havregrynsgröt/musli?:)
Du kan aldrig punktförbränna fett.
Du ser ut att äta rätt bra och har en bra fördelning på makronäringsämnena (fett/protein/kolh). Är du tjej så har du ett högt järnbehov på ca 15 mg, vilket jag inte tror du uppnår med nuvarande kost (även om du är en bit på vägen). Därför kan kosttillskott eller blodpudding/inälvsmat vara bra.
Ok vad händer om man inte äter tillräckligt med järn då?? Blodpudding/inälvsmat spyr jag bara jag tänker på det :( kanske får köpa ett sånt tillskott. ANg. Omega 3 skulle det hjälpa mig på traven med att förlora fett?
Ja gumman jag tar 3 omega3 tabletter morgon, 2 mitt på dagen och 3 på kvällen :) Jag tror iaf på det. Alla tror ju olika. Men för att det dåliga fettet på din kropp ska kunna försvinna så måste kroppen släppa det, och får kroppen i sig bra fett så släpper den hellre på fettet du har, utan fett i maten så håller den kvar stenhårt i ditt fett.
Gillar inte din frukost :( Kan du inte äta mer? Havregrynsgröt/musli?:)
Ok fick du en platt mage efter omega 3 tabletterna?
Jag klarar mig utan frukost, lägger hellre dom kalorierna senare på dagen.
Omega-3 förefaller vara gynnsamt för kroppskomposition. Inte minst sänkta kortisolnivåer spelar förmodligen en viktig roll. Jag skulle inte ta mer än högst kring 3 g / dag dock.
Prova att ta bilder i samma ljus och samma spegel t ex en gång i veckan.
Järnbrist är verkligen inte bra- en av de vanligaste "näringsbristerna". Man blir trött och hängig och så går det bara utför om det får fortsätta.
Omega-3 förefaller vara gynnsamt för kroppskomposition. Inte minst sänkta kortisolnivåer spelar förmodligen en viktig roll. Jag skulle inte ta mer än högst kring 3 g / dag dock.
Prova att ta bilder i samma ljus och samma spegel t ex en gång i veckan.
Ok så jag borde ta det?? Är dom från body science wellnes serien bra?
Järnbrist är verkligen inte bra- en av de vanligaste "näringsbristerna". Man blir trött och hängig och så går det bara utför om det får fortsätta.
Men jag tror inte jag har ätit tillräckligt med järn i hela mitt liv då:o
Men jag tror inte jag har ätit tillräckligt med järn i hela mitt liv då:o
Så kan det vara. Väldigt många svenskar har D-vitaminbrist varje vinter. De har ju uppenbarligen överlevt, men förmodligen mått lite sämre och varit sjukare än de behövt vara.
Nephelite
2013-02-03, 22:07
bild! =)
Pretorian
2013-02-04, 08:21
Jättedålig kost tycker jag. Ta bort 10 av dina drinkar (överdriver mängden lite) och öka mängden kycklingklubbor. Har du vägt mängden kyckling som du får ut från en kycklingklubba? 2-3 stycken är INGENTING!
Jättedålig kost tycker jag. Ta bort 10 av dina drinkar (överdriver mängden lite) och öka mängden kycklingklubbor. Har du vägt mängden kyckling som du får ut från en kycklingklubba? 2-3 stycken är INGENTING!
Varför då?? Protein som protein...
Varför då?? Protein som protein...
kyckling innehåller mycket mer näring. Järn, zink, vitamin b12, selen osv.
+1
antar att hon har vägt hela klubban och tänkt att hela klubban ger ett visst antal protein med benet.. men sen när börjar man äta benet?
Det blir lättare med en viktnedgång om du äter mer riktigt mat som mättar.
Finns ju mycket alternativ som du kan äta mycket av dvs bukfyllnad så förstår faktiskt inte varför du ska plåga dig igenom när du kan må sjukt mycket bättre.
Vad lär du dig av att ersätta halva kosten med pulver? vad händer sen när du ska börja äta utan pulver?
Ett tips är börja i rätt ände, genvägar brukar oftast bli sen vägar på något sätt.
Har en liten fundering kring det här att bränna lite mer runt magen.
Om vi säger att man lägger mer fokus under bulk att bygga magmuskler, skulle man då inte bränna mer runt magen under vila?
Eller det spelar ingen roll vilka muskler som bränner mer under vila än andra etc?
vicarious
2013-02-05, 09:44
Om vi säger att man lägger mer fokus under bulk att bygga magmuskler, skulle man då inte bränna mer runt magen under vila?
Eller det spelar ingen roll vilka muskler som bränner mer under vila än andra etc?
Nej, du kan inte punktförbränna. Om det går är det i extremt liten utsträckning.
Kroppen väljer själv var den tar fettet ifrån. Det är genetiskt styrt, men konditionsträning kan i viss mån minska mängden bukfett.
Okej, misstänkte det :)
Förbannade mage hehe.
Men känns som vi män har lättare att lägga på oss på magen, och kvinnor på höfter/rumpa :)
Okej, misstänkte det :)
Förbannade mage hehe.
Men känns som vi män har lättare att lägga på oss på magen, och kvinnor på höfter/rumpa :)
Så är det oftast. Men jag är en kille som, i alla fall i viktspannet mellan 70-80 kg, lägger på mig mest fett på rumpa och lår.
Pretorian
2013-02-05, 10:51
Jag tycker du har för lite fast föda. Det är mer mättande med fast mat. Resultatmässigt är det säkert ingen skillnad på det, protein som protein men det finns risk för att du kommer bli hungrig.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.