Logga in

Visa fullständig version : För mycket protein, njursvikt?

Creature
2013-01-29, 16:11
Började komplettera min kost med wheyprotein för någon vecka sen för att få upp proteinintaget lite och har fått klåda på bröstet och armarna efter det. Första dagarna tog jag ganska mycket då jag missade en del måltider och då hade jag även svårt att pissa under dom dagarna. Har tagit mindre senaste dagarna och svårigheterna att pissa har försvunnit, men klådan är kvar även om den minskat.

Efter lite googling låter detta ev. som tänkbara symptom på njursvikt. Något jag borde oroa mig över?

HMS Laestander
2013-01-29, 17:08
Ifall du känner dig orolig så bör du uppsöka läkare bara för att vara på den säkra sidan. Är antagligen ingenting farligt, men better safe than sorry :)

Creature
2013-01-29, 17:32
Ifall du känner dig orolig så bör du uppsöka läkare bara för att vara på den säkra sidan. Är antagligen ingenting farligt, men better safe than sorry :)

Känner mig väl inte särskilt orolig egentligen att det skulle vara något farligt, men å andra sidan så vet man ju aldrig, någonting är det ju som orsakar symptomen. Får nog bli ett samtal till vårdcentralen imorgon då om det inte blivit någon märkbar förbättring.

RobinEH
2013-01-29, 18:14
Hur mycket protein har du fått i dig?