handdator

Visa fullständig version : Funderingar kring deffen

hetsig
2013-01-26, 18:46
Håller på med mig första deff nu och den inleddes den 1:a jan. Mätte mig för första gången sen jag började med deffen och har gått ner 1 cm runt armarna, ca 2 cm vid bröstet och ca 3 cm vid midjan. Blev förvånad att jag har gått ner så mycket runt armarna och bröstet på 25 dagar med tanke på att jag än så länge bara gått ner 2 kilo. Är det här normalt eller måste jag göra något fel? Känns ganska tungt att gå ner så fort efter all tid och slit jag lagt ner på gymmet det senaste året...

hetsig
2013-01-26, 21:18
Kan tillägga att jag väger 82.5 kg på 189cm. Tycker inte heller att jag har tappat nån styrka. Snarare ökat istället.

Berkiisz
2013-01-27, 18:39
Jag brukar gå efter detta , tappar du styrka > lägg till 100-200 kcal mer , ökar du i styrka > stanna där du är , då går deffen förjävla bra

Sheogorath
2013-01-27, 18:43
Jag brukar gå efter detta , tappar du styrka > lägg till 100-200 kcal mer , ökar du i styrka > stanna där du är , då går deffen förjävla bra

Nog väl så länge du inte ska bli knallhård och redan har ett knallhårt utgångsläge. Du kommer däremot inte i tävlingsform från normal bulkform om du inte accepterar styrkeförlust. Det behöver inte vara styrkeförlust jämfört med där du började (eftersom man kan öka fint de första veckorna eller t.o.m. månaderna) men du kan definitivt inte glida igenom en 15-20 v. tävlingsdiet och öka hela vägen. Det skulle vara om man började kura under deffen i så fall.