handdator

Visa fullständig version : När skall jag ta kosttillskotten för bäst förbränning.

joa
2004-02-16, 12:45
Tycker det är lite svårt att veta när jag skall ta mina tillskott för bäst effekt vid "deff"

De jag undrar över är:
Pyruvat.
Omega-3
Ephedra (E-C-A)

Mitt träningsupplägg "grovt" är just nu (skall öka tiden på Cardio senare):

Måndag: Styrketräning 45-50 minuter
Tisdag:Styrketräning 45-50 minuter + Cardio 40-50 minuter
Onsdag: Vila
Torsdag: Styrketräning 45-50 minuter + Cardio 40-50 minuter
Fredag: Vila alt. styrketräning lite beronde på.
Lördag: Morgonpromenad 50-70 minuter.
Söndag: Morgonpromenad 50-70 minuter

Ephedran tar jag 20 minuter innan mina pass, men det är ju en dos det.
När tar jag lämpligen de/den andra. Innan Lunch?

När jag bara kör morgonpromenad tar jag Omega 3 och Puryvat samt Ephedra 30 minuter inna promenaden tillsammans med lite vassle.
Men när tar jag det när jag både kör styrka och cardio. Och när tar jag det lämpligast de dagar jag inte tränat alls?

//Jocke

Mindek
2004-02-16, 14:51
Omega-3 är inget tillskott som ger någon form av "boost", utan det ska användas under en längre regelbunden period för att ge positiva effekter.

Köp lite nyttigare mat istället för ECA och pyruvat... mest skit IMHO

Prankie
2004-02-16, 14:58
ECA är inte skit, men det har sina nackdelar som alla andra verksamma prylar.

joa
2004-02-16, 19:59
Vet att Omega3 inte ger någon "boost", men skall man ta den med mat. Allt (5-10g) på en gång eller uppdelat på fler tillfällen?
Äter alltid Omega-3 oavsett deff eller inte. Tar 3 till frukost och 3 till mellanmål 1 1/2 timme inna träning nu.

ECA tycker jag funkar bra, men osäker på när man skall ta den om man inte bara tar en innan cardio.
Har tidigare bara kört det perioder när jag varit ledig och kört två pass om dagen så då föll det sig naturligt.

z_bumbi
2004-02-16, 21:35
Originally posted by joa
Vet att Omega3 inte ger någon "boost", men skall man ta den med mat. Allt (5-10g) på en gång eller uppdelat på fler tillfällen?
Äter alltid Omega-3 oavsett deff eller inte. Tar 3 till frukost och 3 till mellanmål 1 1/2 timme inna träning nu.

Dela upp det som du gör verkar mest logiskt men jag tror inte det gör någon skillnad i längden.

joa
2004-02-17, 07:20
Hur göra med det vidriga Pyruvatet (smakar inte saft och kakor precis)?
Spelar det någon roll när man tar det. Kan inte få i mig det på morgonen så det är uteslutet.

//Jocke

Ervin
2004-02-17, 21:45
omega 3 är väl fiskfett va?
hur många kcal är det i det per tablett? och ska man räkna in det i energibehover för dagen?

z_bumbi
2004-02-17, 21:57
Originally posted by Ervin
omega 3 är väl fiskfett va?
hur många kcal är det i det per tablett? och ska man räkna in det i energibehover för dagen?

Är det kalorier ska du väl räkna med det?

Förövrigt är det fett så 9 kcal per gram är väl rimligt men sen får du väl läsa på förpackningen vad just de du tänker använda innehåller.

jim
2004-02-18, 04:10
ät tonfisk! gå mycket och snabbt! verkar lite fixerat vid tillskotten tycker jag :nono:

joa
2004-02-18, 07:10
Vill bara tillägga att jag även sköter kosten och skall öka cardion eftersom. Varför bara göra allt halvdant hela tiden? Finns det saker som kan bidra varför inte använda sig av dessa!?

Frågan gällde inte hurvida jag skall ta dessa tillskott eller inte utan när.

Alla har vi olika vägar att nå våra mål ;)

//Jocke