handdator

Visa fullständig version : Hur gör ni vad gäller Kreatin, Protein, BAA, Omega-3, Fast-carbs

Prez
2013-01-23, 23:53
Tjena,

Sitter och kollar igenom jungeln av alla tillskott, har lagt några i kundvagnen men blev lite osäker..

Jag konsumerar för tillfället Fairings kreatin monohydrat samt complete protein 3. Funderar på att komplettera med deras omega-3, EAA samt fast carbs.

Köper ni alla dessa tillskott var för sig eller är det bättre/enklare/billigare att köpa tex någon färdig PWO?

PS. tränar SL 5x5, nybörjarnivå. Försöker samtidigt gå ner ca 20 kg i vikt.

Nebuchadnezzar
2013-01-23, 23:58
Jag konsumerar för tillfället Fairings kreatin monohydrat samt complete protein 3. Funderar på att komplettera med deras omega-3, EAA samt fast carbs.

Köper ni alla dessa tillskott var för sig eller är det bättre/enklare/billigare att köpa tex någon färdig PWO?.

Jag tycker inte riktigt det låter som PWO-ingredienser. Nog för att många PWOs innehåller kreatin, men det finns ingen egentlig poäng i det. Vissa innehåller väl kanske en liten mängd snabba kolhydrater också.

De tillskott du har listat har liksom olika funktioner och jag tror att det kan vara en god idé att vara på det klara med varför man tar ett tillskott innan man tar det.

Prez
2013-01-24, 00:08
Jag tycker inte riktigt det låter som PWO-ingredienser. Nog för att många PWOs innehåller kreatin, men det finns ingen egentlig poäng i det. Vissa innehåller väl kanske en liten mängd snabba kolhydrater också.

De tillskott du har listat har liksom olika funktioner och jag tror att det kan vara en god idé att vara på det klara med varför man tar ett tillskott innan man tar det.

Idag:

Kreatin tar jag för att kunna träna hårdare på gymmet speciellt under pågående deff.

Protein för att få lite hjälp att få i mig 2g protein/kg kroppsvikt (100kg = 200g)

Tänkte komplettera med:

Omega-3 får jag nog inte i mig tillräckligt, äter ca 200g tonfisk/dag.

EAA innan träning för bättre muskeluppbyggande.

Fast carbs för att jag kör slut mig på de sista setten, har börjat leda till fails på set 4-5 i min SL 5x5 träning.

bigjepp
2013-01-24, 07:10
Idag:

Kreatin tar jag för att kunna träna hårdare på gymmet speciellt under pågående deff.

Protein för att få lite hjälp att få i mig 2g protein/kg kroppsvikt (100kg = 200g)

Tänkte komplettera med:

Omega-3 får jag nog inte i mig tillräckligt, äter ca 200g tonfisk/dag.

EAA innan träning för bättre muskeluppbyggande.

Fast carbs för att jag kör slut mig på de sista setten, har börjat leda till fails på set 4-5 i min SL 5x5 träning.

Äter du dåligt med fisk är omega 3 bra.
Tränar du på helt fastande mage så funkar eaa innan, annars ta det efter. (Eller både och)