handdator

Visa fullständig version : Tjejer se hit :)

slt
2004-02-16, 09:12
Hej!

Jag håller på och gör ett mat- och träningsupplägg för min första deff. Tycker det är svårt att hitta en bra balans mellan träning och energiintag, så jag undrar vad ni tjejer brukar ligga på för något energiintag samt hur mycket ni tränar. Hur mycket "planerar" ni att minska i vikt varje vecka? Vilka positiva/negativa erfarenheter har ni? Längd, vikt osv.....??

Skulle vara intressant/bra att få lite svar, så att man inte gör onödiga misstag :)

Patrizia
2004-02-16, 13:42
Här kan du få tusen och åter tusen olika svar. Alla är vi olika. Det finns tjejer som aldrig behöver å under 2000 kcal/ dag och de som måste ner till knappa 1000 för att bli riktigt hårda. Träningsmängden är förstås lika olika den.

men lika för alla är att 0,5-1 kg minskning i veckan som målpunkt och då heller närmare 0,5 kg i veckan än 1 kg veckan för att undvika att tappa muskler.

Du måste utgå ifrån dig själv, vad du äter nu när du (förhoppningsvis) håller enstabil vikt och vilken fett% du har. Sedan gäller klassikerna det ska gå åt mer energi än vad du stoppar in - dvs öka kardion lite (t ex morgonpromenixer) och minska energiintaget - mina erfarenheter är att skära i kolhydratdelen som är det effektivaste.