Visa fullständig version : Morgontränings kost
Jag som tränar tidigt på morgonen, brukar slänga i mig en banan+ ev yoghurt o koffein för lite energi och sedan vassle direkt efter o sedan rejäl frukost någon timme senare. Funkar det upplägget?
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Jag som tränar tidigt på morgonen, brukar slänga i mig en banan+ ev yoghurt o koffein för lite energi och sedan vassle direkt efter o sedan rejäl frukost någon timme senare. Funkar det upplägget?
Jag skulle inta någon proteinkälla innan passet personligen.
Här har du en text om träning innan frukost:
http://traningslara.se/naringsintag-vid-styrketraning-fore-frukost/
Om det funkar känner väl du bäst? Personligen tränar jag fastande och mår bra av det.
Tränar du direkt på morgonen kan du sannolikt träna helt fastande om du ätit ordentligt dagen/kvällen innan. Du behöver inget pre-workout protein eller frukost men ät det om din prestation blir bättre. Prestation är alltid viktigast.
Intressant artikel. Jo brukar bli en rejäl kvällsmat och öka har jag lyckats göra men kan ju va intressant att prova en mini gainer innan och testa om det blir bättre
ChrisRiddick
2013-01-23, 18:35
Personligen hade jag fått i mig lite protein innan träningen, där krävs mer studier för att bedöma vikten av protein innan träning men vill du verkligen chansa? jag gör inte det i alla fall.
Brukar själv träna på fastande mage, har funkat väldigt bra än så länge.
ChrisRiddick
2013-01-23, 19:12
alltså jag har aldrig fattat det, känner ni inte er orkeslösa?
jag märker direkt på gymmet om jag inte fått i mig lite energi. musklerna dör efter 3-4 set.
alltså jag har aldrig fattat det, känner ni inte er orkeslösa?
jag märker direkt på gymmet om jag inte fått i mig lite energi. musklerna dör efter 3-4 set.
Nope, inte ett dugg orkeslös faktiskt.
ChrisRiddick
2013-01-23, 19:41
Nope, inte ett dugg orkeslös faktiskt.
åfan, jaja gött för dig ialla fall att du inte behöver bry dig om det då.
en annan har fått snoka upp en gammal banan på jobbet bara för att se till
att där är lite bränsle innan passet, smakade inte fräsch kan ja säga haha*spy*
Tränat fastande 18 timmar många pass, aldrig känt några problem med orken. Frågan är om det är optimalt, önserk det fanns en tråd som gick igenom allt.. :)
Tränat fastande 18 timmar många pass, aldrig känt några problem med orken. Frågan är om det är optimalt, önserk det fanns en tråd som gick igenom allt.. :)
Ingen vet ju om det är optimalt, däri finns problemet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.