Visa fullständig version : Hjälp! Räkna kcal i samband med skollunch!!
Någon som har några tips hur jag ska gå till väga när jag bokför dagen och sen kommer skollunchen in? Kan ju inte veta hur mycket gram det är jag får. T.ex. idag är det korvstroganoff med ris, tar jag halva tallriken + resten av tallriken med sallad. Kan jag då uppskatta en viss kalori t.ex. 700kcal och sedan justera min frukost / middag efter det? (Gäller för viktnedgång)
Du höftar och ser vart vikten tar vägen.
Uppskatta en mängd ris och korvstroganoff du ska ta till lunch, gärna i överkant sen se vad det ger för kcal. Så gjorde jag med gott resultat för massa år sedan.
Är ju ganska svårt att uppskatta hur många gram ungefär :(
Näe, väg hemma, kokt ris, pasta, potatis, och använd ögonmåttet.
Lägg ungefär lika stor hög på taldriken i skolan.
Klart.
Visst är vissa saker svårare. Men höfta. Bättre än så blir det inte.
Räkna inte kalorier. Se bara till att äta energifattigare, och mindre mat om du ska ned i vikt. Ska du upp i vikt gör du tvärt om.
om du ändå ligger i deff så käka bara sallad på skolan och ät mer mat hemma? och räkna lite grovt på salladen du äter då den knappt innehåller något.
Lychgate
2013-01-25, 21:37
Dra ner matvågen på disken till maximalt oväsen för att visa alpha status, blir du ifrågasatt så stirra dom djupt i ögonen, fråga "Bro, do you even lift?" medans du slevar kött på tallriken. Slå en krabba och gå iväg med ditt lass av protein.
MuskelMasen
2014-05-06, 12:36
Dra ner matvågen på disken till maximalt oväsen för att visa alpha status, blir du ifrågasatt så stirra dom djupt i ögonen, fråga "Bro, do you even lift?" medans du slevar kött på tallriken. Slå en krabba och gå iväg med ditt lass av protein.
Thats how we do it!
Thats how we do it!Bra bump ;)
MuskelMasen
2014-05-06, 13:01
Bra bump ;)
Haha, yes!
Btw vet du vad tråden heter där man postar bilder på käk sen uppskattar folk kcal på maten. Har för mig att jag sett en sådan?!
Haha, yes!
Btw vet du vad tråden heter där man postar bilder på käk sen uppskattar folk kcal på maten. Har för mig att jag sett en sådan?!Hmm, såg jag inte den häromdagen? Leta lite i detta delforum, borde vara här.
PureWhey
2014-05-06, 13:12
Detta, så gjorde jag under gymnasiet.
Skickat ifrån böjracket
Haha, yes!
Btw vet du vad tråden heter där man postar bilder på käk sen uppskattar folk kcal på maten. Har för mig att jag sett en sådan?!
denna kanske?
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=212296
MuskelMasen
2014-05-06, 13:18
denna kanske?
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=212296
Finemang, exakt den jag letade efter! Tackar :D
MuskelMasen
2014-05-06, 13:21
Detta, så gjorde jag under gymnasiet.
Skickat ifrån böjracket
Respekt för balls i matsalen!
Jag lägger fokus på simpla saker som går att välja på i matsalen, utgår sedan från google och checkar värden och ögonmåttar. Försöker dock alltid äta lite då en felberäkning gör mindre skada då, tränar på eftermiddagen och jag gillar ändå att äta som mest efter träningen och därför räcker bara litegrann på lunchen.
MuskelMasen
2014-05-07, 13:44
Jag lägger fokus på simpla saker som går att välja på i matsalen, utgår sedan från google och checkar värden och ögonmåttar. Försöker dock alltid äta lite då en felberäkning gör mindre skada då, tränar på eftermiddagen och jag gillar ändå att äta som mest efter träningen och därför räcker bara litegrann på lunchen.
Kör på den jag med. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.