handdator

Visa fullständig version : Viktökning!

Joning
2013-01-21, 13:58
Hej!

Jag kör 4 gympass i veckan, varav 1 pass är ett core-pass. Så min träning känns fungera väldigt bra. Men jag har problem med att öka i vikt.
För snart 2 år sedan vägde jag ca 56 kg (jobbade 24/7, dåliga matvanor)
Ändrade mina matvanor och började då motionera lite lätt, långa promenader osv.

Sen 1 år tillbaka gymmar jag regelbundet och min vikt är idag 74 kg, men jag har stannat där, ökar inget i vikt längre!

Mitt mål är att ligga på 85 kg! Tar jätte gärna emot tips, tricks och andras erfarenheter! *flex* :)

King Grub
2013-01-21, 14:06
Du måste äta mer. Har du problem att öka portionsstorlekarna eller lägga till ett mål, kan du använda en gainer eller dricka mer kalorier.

RobinEH
2013-01-21, 14:06
Ät mer.

cakehole
2013-01-21, 18:35
Hur lång är du?

Antar att du har som mål att väga 85kg i BRA form? Eller spelar formen ingen roll för dig så länge du väger 85kg?

Skriv gärna ner hur du käkar under en dag.

Försöker du hålla en "nyttig" diet? Om så är fallet kan det lätt kännas svårare att få i sig nödvändig energimängd för att hamna på överskott. Mättnadskänslan av kyckling och potatis slår pasta med hästlängder osv.. Så om du fastnat i ett visst mönster i din kosthållning så kan det vara svårt att vidga vyerna och käka lite mer energirikt och mindre mättande råvaror.

z_bumbi
2013-01-21, 18:37
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=159376

Joning
2013-01-22, 20:44
Hur lång är du?

Antar att du har som mål att väga 85kg i BRA form? Eller spelar formen ingen roll för dig så länge du väger 85kg?

Skriv gärna ner hur du käkar under en dag.

Försöker du hålla en "nyttig" diet? Om så är fallet kan det lätt kännas svårare att få i sig nödvändig energimängd för att hamna på överskott. Mättnadskänslan av kyckling och potatis slår pasta med hästlängder osv.. Så om du fastnat i ett visst mönster i din kosthållning så kan det vara svårt att vidga vyerna och käka lite mer energirikt och mindre mättande råvaror.
Givetvis är det 85 kg i "bra" form som gäller. Jag är 1,80 lång. Nja nyttig och nyttig, jag undviker snabbmat, all mat jag äter tillagar jag sj.

Frukost: Fullkornsgröt, 2 mackor + 3-4 kokade ägg

Mellanmål: Klämmackor med ost,skinka,tomat. frukt

Lunch: Matlåda, "gårdagens middag"

Middag: Varierar givetvis men en klar favorit är lasagne + mixsallad

Sedan kan jag äta ett lunch mål på kvällen, ca 21:00

erikmarklund
2013-01-22, 20:49
Mer kalorier, enkelt!

Ta reda på ditt kcal behov. Lägg sedan upp matschema för att hålla en energibalans och öka på det 4-500 kcal. Håll sedan ständigt reda på vågen så vikt uppgång går jämnt upp och inte allt för fort. (runt 0,5 kg per vecka). Ifall inget händer, öka på 2-300 kcal mer. Sen bra träning på det. Enkelt sagt.

Kan ofta vara mycket mer kalorier än vad man är van vid så försök äta mer av bra mat istället för att enkelt utfylla behovet med godsaker. Går att fylla ut med Gainer med

spoon
2013-01-22, 20:58
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=159376

Mycket bra att läsa där :)

maxiimous
2013-01-22, 23:00
Det som erikmarklund skrev ^^. Funkar alltid!