Visa fullständig version : SSRI och deff
Hejsan, är det möjligt att gå ner i vikt på SSRI preparat som får en att öka i vikt? Observera att viktökningen inte är baserad på ökad aptit utan troligtvis sabbar SSRIn ämnesomsättningen.
Dess påverkan är obefintlig. SSRIn sabbar inte ämnesomsättningen, hur det nu skulle gått till.
Här om dagen var jag uppe i 90kg!
Har aldrig någonsin vägt så mycket, när jag brottades vägde jag in på 75kg. Har visserligen ökat i muskler och fett sen dess. Men 90kg skrämde skiten ur mig, så jag skyllde på medicinen.
Har börjat deffa nu, tycker det går ovanligt trögt från tidigare. Har tidigare deffat ner från 87kg till 75kg och jag vill minnas att det gick fortare tidigare. Återigen skyller jag på medicinen, därför undrar jag om det går att hamna på -10% BF med SSRI?
gratefuldead
2013-01-21, 14:24
Vilken medicin är det du har? Har själv använt SSRI och gick upp ungefär 15kg jag också :D Dock åt jag mer, vilket SSRI hade inverkan på, alltså hungern.
Man äter generellt mer under SSRI användning av någon anledning. Inte alla kanske, men många, så det är ju en indirekt påverkan.
Vilken medicin är det du har? Har själv använt SSRI och gick upp ungefär 15kg jag också :D Dock åt jag mer, vilket SSRI hade inverkan på, alltså hungern.
Man äter generellt mer under SSRI användning av någon anledning. Inte alla kanske, men många, så det är ju en indirekt påverkan.
Citalopram, jag kan inte påstå att jag äter mer. Om något så åt jag mer innan medicinen, då var jag totalt likgiltig för min kropp och hälsa.
Sheogorath
2013-01-21, 14:53
Självklart kan du bränna fett under SSRI-behandling. Även OM medicinen skulle ha sänkt din basalmetabolism så innebär det ju bara att du får rätta munnen efter magen. D.v.s. du får reglera kaloriintaget så att du går ner i vikt. D.v.s. precis det samma som om du inte skulle stått på medicinen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.