Visa fullständig version : Ont i bröstmuskeln
trixen9565
2013-01-19, 19:45
Tjena! Jag har fått en rätt så intensiv smärta i både vänstra och högra bröstmuskeln efter att jag tränat bänkpress.
Jag får sådana smärtor till och från i bröstmuskeln, det börjar inte under passet utan dagen före eller två dagar före, det börjar smärta exakt vid muskelfästet och en liten bit in, det typ biter/tuggar in i muskeln. Jag kan få det av köra täta latsdrag från ryggpasset sen blir bröstpasset åt helvete rent ut sagt.
Vet någon vad detta är för något jag upplever? Hur tycker ni att jag ska åtgärda det isf? mvh
Tjena! Jag har fått en rätt så intensiv smärta i både vänstra och högra bröstmuskeln efter att jag tränat bänkpress.
Jag får sådana smärtor till och från i bröstmuskeln, det börjar inte under passet utan dagen före eller två dagar före, det börjar smärta exakt vid muskelfästet och en liten bit in, det typ biter/tuggar in i muskeln. Jag kan få det av köra täta latsdrag från ryggpasset sen blir bröstpasset åt helvete rent ut sagt.
Vet någon vad detta är för något jag upplever? Hur tycker ni att jag ska åtgärda det isf? mvh
Sitter det längre ner mot biceps hållet och runt triceps?
trixen9565
2013-01-19, 23:00
Hur ser tekniken ut?
Sök på perfect benchpress technique på Google så kommer det upp en bild på mig.
trixen9565
2013-01-19, 23:02
Sitter det längre ner mot biceps hållet och runt triceps?
Ja ungefär, runt triceps tror jag inte men ja ner mot bicepshålet är nog ungefär där smärtan sitter dvs muskelfästet på bröstmusklaturen ungefär.
Ja ungefär, runt triceps tror jag inte men ja ner mot bicepshålet är nog ungefär där smärtan sitter dvs muskelfästet på bröstmusklaturen ungefär.
Hade/Har samma problem. Det verkar vara någon nerv eller liknande i pec minor som gör att det strålar ut längs med hela armen ner mot armbågen.
Dessa övningar har hjälp mig, och nu är problemet näst intill borta.
Denna, (Finns billiga bollar att köpa på Biltema 19:- (hundleksak))
2IBi-I2YyA4
Samt dessa tre, speciellt den första övningen.
Z4aXRj0uIj4
Lycka till, skicka gärna PM om hur det gick :)
trixen9565
2013-01-19, 23:13
Hade/Har samma problem. Det verkar vara någon nerv eller liknande i pec minor som gör att det strålar ut längs med hela armen ner mot armbågen.
Dessa övningar har hjälp mig, och nu är problemet näst intill borta.
Denna, (Finns billiga bollar att köpa på Biltema 19:- (hundleksak))
2IBi-I2YyA4
Samt dessa tre, speciellt den första övningen.
Z4aXRj0uIj4
Har inte strålningar i armen, inte ens nära, så jag vet inte riktigt om jag kan relatera till dig alltför mke, men videosena är uppskattade!
Har inte strålningar i armen, inte ens nära, så jag vet inte riktigt om jag kan relatera till dig alltför mke, men videosena är uppskattade!
Okay, men för mig gick det från bröstet, via fästet ner till armen. Du kan prova ändå :P
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.