Visa fullständig version : Knäskada
Jag har fått diagnosen morbus sinding larsen och det står ganska lite om det på nätet :/
så jag undrar om nån annan har samma diagnos med knät eller vet nån som har eller haft?
I så fall vad är bästa sätt att bli frisk ? blir man 100% frisk ? hur lång är läkningstiden ?
Jätte tacksam för svar
Mvh Adam
Lychgate
2013-01-18, 11:26
Schlatter?
http://en.wikipedia.org/wiki/Osgood%E2%80%93Schlatter_disease
Tror inte att det är Schlatter eller det kanske är en form av det fast Schlatter är väl växt sjukdom typ? Jag har överbelastat knät för att ja inte är helt rak i knät när ja står upp
Vem satte diagnosen till att börja med?
Sinding Larsen är ungefär samma sak som Schlatter fast på knäskålen istället för tuberositas tibiae (underbenet). Jag har nog aldrig stött på det själv men jag gissar på att prognosen är ungefär som med schlatter, d v s god men det kan ta tid innan man blir bra.
Hur gammal är du?
En sjukgymnast
aha ja jag fick också upp en typ av schlatter när ja googla på Sinding Larsen .
Aj då :/ va rädd för de , har haft ont ca 2 månader innan ja sökte sjukgymnast dock har de blivit betydligt mycket bättre när ja styrketräna och körde knäböj osv på ett ben.
Trodde först att ja hade hopparknä så gjorde tränings och rehab övningarna för hopparknä .
När ja va hos sjukgymnasten fick ja speciella inlägg att ha i joggar skorna.
Hon tejpa även upp mitt knät .
Provade springa med inläggen och tejpen på gick jätte bra hade inte ont alls. Tog bort tejpen och sprang dagen efter med samma inlägg fast ingen tejp .
Kändes också jätte bra . Så om ja har inläggen och sen kanske köper knäskydd va tror du om det? Kommer skadan läka av sig självt om ja fortsätter rehab övningar och vila osv?
Scratch89
2013-01-21, 03:11
Kommer skadan läka av sig självt om ja fortsätter rehab övningar och vila osv?
Japp.
Okej tack för svaren alla! :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.