handdator

Visa fullständig version : Ordentlig smärta i Serratus anterior, 1 år.

AntiSerratus
2013-01-18, 00:26
Detta är min första post här. Jag vet nämligen inte riktigt vad jag ska ta mig till och ett träningsforum känns som det vettigaste just nu.

För att ta allt från början. Jag jobbar som musiker och hade gjort det på deltid sedan några år tillbaka tills jag för lite mer än ett år sedan gick över på heltid. Det är ärligt talat det enda jag kan tänka mig att göra för tillfället och det går upp och ner men jag klarar mig.

Jag spelar gitarr och jag tror att det, tillsammans med mitt tidigare jobb som brevbärare (där jag fortfarande kan hoppa in ibland) har gjort att min, vad jag tror är Serratus anterior ger mig ordentlig smärta med ungefär två veckors mellanrum och håller i några dagar. Jag blir sängliggande och har så ont att jag nästan kräks. Det enda som egentligen funkar är värme eller en nyinförskaffad spikmatta.

Smärtpunkten sitter i princip under revbenen på vänster sida och sen kryper det ut lite mer åt mag- och rygghållet. Jag har varit hos två läkare, en sjukgymnast och två naprapater och ingen var väl direkt jättedriftig till att göra någonting. Hur som helst är det klart att det är ett muskelärt problem.

Det jävligaste är att smärtan oftast kommer krypande när jag har tränat eller druckit några bärs. (Blev ju livrädd av det sista men alla jag har varit hos säger att det är muskelärt).

Jag tränar 3 ggr i veckan och skulle kunna göra mer egentligen. Är 1,75 och väger 65/70 kg.

Snälla Kolozzeumfolk! Hur ska jag träna upp detta? Hur kan jag bli bättre? Står fan inte ut längre och det gör att jag inte kan arbeta. Jag blir jäkligt grinig och osocial. Det suger. Något måste göras!

Stort tack på förhand!

Scratch89
2013-01-18, 11:02
Hur kan du vara säker på att det är muskulärt?