handdator

Visa fullständig version : Kasella till lunch? andra tips?

LIFT
2013-01-17, 09:07
Hej,

Jag är på praktik dessa dagar och just idag så har jag inte med någon lunchlåda. Annars har jag alltid haft med mig kycklingfilé och lite ris. Men då jag glömde bort att köpa och laga kyckling igår, så har jag inget med mig idag då jag inte fann något på morgonen att ta med.

Tänkte dra på affären (Willys) på lunchrasten och köpa något som man kan få i sig ganska snabbt med utan tillagning alternativt bara mikro.

Funderade på om jag köper så jag har 500g Kasella, men vet inte riktigt om det lär mätta så bra samt om hur det ser ut med näringen och annat. Visst, Kasella har ju högt proteinvärde och tycker det är hyffsat så bra för dens pris, men är det bra att äta det som lunch?

Eller har ni andra tips?
Blev nästan sugen på dra på Max, men det är väl knappast nyttigt.

Hittills idag har jag ätit 250g Kasella 1% på morgonen och nydligen 3 DL mellanmjölk med 1 DL Whey FX efter gymmet.

För övrigt så tål jag inte gluten, men känner inga symptom så skulle inte göra något om det innehöll lite gluten i era tips då jag ibland ändå tagit och ätit något som innehåller det.

[edit]
och senare till middag funderar jag på att laga grön lins soppa eller något (aldrig lagat någonting själv med gröna linser), får se vad jag hittar på. Beror lite på vad för kcal nivå jag stannar på efter lunchen.

vicarious
2013-01-17, 09:10
Kvarg funkar nog lika bra som nånting annat. Istället för att kolla på en enskild måltid, se till helheten. T ex dagens totala intag av näringsämnen.

spas
2013-01-17, 09:34
Unna dig en burgare eller vad du nu gillar på Max.

LIFT
2013-01-17, 09:48
Unna dig en burgare eller vad du nu gillar på Max.

Nja, tvivlar starkt på det. Börjat lite smått med att deffa, går lite i intervaller, mellan -100 kcal till 500 kcal underskott.
Kollat via shape up club, ett helt mål på max består endast av cirka 17g proteiner, helt värdelöst av dess pris som då är kring 60 kr.

Blir nog kasella/kvarg, kanske köper billys panpizza så det mättar lite och får i kcal. Ser att det verkar ha trots allt 20g proteiner i det.

vicarious
2013-01-17, 09:57
Nja, tvivlar starkt på det. Börjat lite smått med att deffa, går lite i intervaller, mellan -100 kcal till 500 kcal underskott.
Kollat via shape up club, ett helt mål på max består endast av cirka 17g proteiner, helt värdelöst av dess pris som då är kring 60 kr.

Blir nog kasella/kvarg, kanske köper billys panpizza så det mättar lite och får i kcal. Ser att det verkar ha trots allt 20g proteiner i det.

Låter osannolikt lågt tycker jag. Men som sagt, beror på vilka ramar du vill hålla dig inom osv. Går ju kompensera proteinintaget vid andra tillfällen under dagen.

spas
2013-01-17, 10:19
Låter osannolikt lågt tycker jag. Men som sagt, beror på vilka ramar du vill hålla dig inom osv. Går ju kompensera proteinintaget vid andra tillfällen under dagen.

Inte bara osannolikt, det är helt fel. http://www.max.se/naringsvarden.aspx

Hur som ett dåligt mål kan man lätt kompensera, alternativt deffa en dag extra om det nu inte finns någon deadline när formen måste vara på topp.

Tacos
2013-01-17, 10:24
Inte bara osannolikt, det är helt fel. http://www.max.se/naringsvarden.aspx

Undrar hur många som tar en GI Kycklingburgare i tron om att den är väldigt kalorisnål :)

LIFT
2013-01-17, 10:50
Aha åfan. Då tog jag montro fel burgare på shape up club eller så var det helt felaktigt på appen.

Tack för länken.

Kanske tar ändå och drar till Max, var ju ändå drygt en månad sedan jag sist var där skulle jag tro.
Har över 1600 kcal kvar att äta idag, och då ligger jag ändå på -300 kcal.