handdator

Visa fullständig version : Godis?

babictennis
2013-01-16, 19:26
Hej!

Kan man gå ner i vikt på skräpmat, godis osv om man ligger med dem på ett
kaloriunderskott?

Tacksam för svar. :)

andeem
2013-01-16, 19:28
Ligger du på ett kaloriunderskott går du ner i vikt. Ligger du på överskott går du upp.

babictennis
2013-01-16, 19:34
Inte så att jag ska göra det. Men undrar om det har någon påverkan? Läste iaf denna: http://www.nyttigt.eu/gar-det-att-ga-ner-i-vikt-pa-kakor-godis-och-skrapmat/ Kanske bra för någon som undrar också hur det här med dieter och skit fungerar.

G_lund
2013-01-16, 19:38
Kalori in vs. Kalori ut.

Du kommer gå ner i vikt, men du lär tappa både fläsk och muskler.

Edit: Crappy rubrik på tråden.

RobinEH
2013-01-16, 19:44
Ett kaloriunderskott är alltid ett kaloriunderskott och ett kaloriunderskott resulterar i viktförlust. Däremot är det knappast någon hälsosam viktminskningsmetod. Multivitaminers långsiktiga effekt är dessutom dåligt studerad, vilket betyder att det kan vara potentiellt farligt att supplementera för den näring som skitmaten inte har.

Prez
2013-01-16, 19:45
Finns folk här på forumet som äter en pizza VARJE dag, och går ner i vikt :)

Beelz
2013-01-16, 20:03
Länkar till en klassiker!

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=639796

babictennis
2013-01-16, 21:04
Seriöst? Shit hahaha.. Det är ju sjukt;o men ändå soft!

G_lund
2013-01-16, 21:27
Finns folk här på forumet som äter en pizza VARJE dag, och går ner i vikt :)

Lite skillnad på godis och en pizza gjord på bröd, krossade tomater, kött och sallad ;)

SteelPulse
2013-01-16, 21:28
Länkar till en klassiker!

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=639796Har läst 4 sidor och kan redan nu säga att det är bland det roligaste jag har läst. Tack!

Jeneric
2013-01-16, 22:24
Jag gick ner från 120 kg till 84 och åt skräpmat och godsaker relativt ofta, det enda jag slutade med var Coca-Cola som jag drack absurda mängder av.

Prez
2013-01-17, 00:53
Lite skillnad på godis och en pizza gjord på bröd, krossade tomater, kött och sallad ;)

Du har 100% rätt, men om du läser första inlägget noga så var frågan om man kan gå ner i vikt på "skräpmat, godis osv".

nitz
2013-01-17, 09:23
Hej!

Kan man gå ner i vikt på skräpmat, godis osv om man ligger med dem på ett
kaloriunderskott?

Tacksam för svar. :)

Snackar vi enbart ner i vikt? Vart drar vi gränsen för skräpmat?
Vid kaloriunderskott går du ner i vikt, då vikten styrs av kaloribalansen.
Dock så beroende på vad vi räknar som skräp och vid vilken fördelning som består av godis och chips så finns ju både riskerna för brister och kassa resultat på kroppsammansättningen.
Men ner i vikt går man.

babictennis
2013-01-17, 10:47
Har läst 4 sidor och kan redan nu säga att det är bland det roligaste jag har läst. Tack!

Haha kan förstå det, men det är ju sant?;)

babictennis
2013-01-17, 10:58
Snackar vi enbart ner i vikt? Vart drar vi gränsen för skräpmat?
Vid kaloriunderskott går du ner i vikt, då vikten styrs av kaloribalansen.
Dock så beroende på vad vi räknar som skräp och vid vilken fördelning som består av godis och chips så finns ju både riskerna för brister och kassa resultat på kroppsammansättningen.
Men ner i vikt går man.

Naa asså det mer en rolig fråga för att se om det skulle fungera. Jag har problem med dieter och sånt, jag är sån som måste bara unna sig något sött! Kanske inte exakt varje dag men rätt ofta. Därför tänkte jag om jag ska hålla mig till mina 1500 kalorier så kan jag byta ut något mot tex en subway kaka? För den med choklad innehåller 210 kcal.Jag tränar ganska mycket med, så jag vill inte ha skräpmat dagar då jag tränar. Men jag ska försöka hålla mig från sött måndag till torsdag, sen fredag, lördag och söndag ska jag unna mig något gott :) Det är en livstil jag är ute efter.. Inga dieter, för det funkar inte för mig :( Blir bara jojobantning då.

z_bumbi
2013-01-17, 11:06
Så länge du täcker ditt näringsbehov från annan mat och inte ändrar på kalorimängden så gör inte en kaka per dag göra någon som helst skillnad. Det är t o m frågan om det gör någon skillnad överhuvudtaget att t ex få hela sitt kolhydratintag från kakor om man ligger på energiunderskott som du verkar gör.

babictennis
2013-01-18, 10:48
Jag gick ner från 120 kg till 84 och åt skräpmat och godsaker relativt ofta, det enda jag slutade med var Coca-Cola som jag drack absurda mängder av.

Hur såg du ut då? Såg din kropp bra ut av det?

babictennis
2013-01-18, 10:50
Så länge du täcker ditt näringsbehov från annan mat och inte ändrar på kalorimängden så gör inte en kaka per dag göra någon som helst skillnad. Det är t o m frågan om det gör någon skillnad överhuvudtaget att t ex få hela sitt kolhydratintag från kakor om man ligger på energiunderskott som du verkar gör.

Jo det var det jag tänkte. Liksom om jag håller mig till 1500 kcal dagligen borde jag gå ner? Oavsett vad jag käkar? Visst kommer jag äta vanlig mat osv.. Men tänkte mer på att jag kan unna mig en kaka eller en chokladkaka om jag fördelar kalorierna på rätt sätt.

King Grub
2013-01-18, 11:02
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6213233&postcount=2

nitz
2013-01-18, 11:08
Jo det var det jag tänkte. Liksom om jag håller mig till 1500 kcal dagligen borde jag gå ner? Oavsett vad jag käkar? Visst kommer jag äta vanlig mat osv.. Men tänkte mer på att jag kan unna mig en kaka eller en chokladkaka om jag fördelar kalorierna på rätt sätt.
Om allt annat ser bra ut så går det absolut, det vill säga att man får i sig tillräckligt av allt annat.
1500 kcal, är inte det lite lite?

babictennis
2013-01-18, 18:36
Om allt annat ser bra ut så går det absolut, det vill säga att man får i sig tillräckligt av allt annat.
1500 kcal, är inte det lite lite?

Okej, härligt :) För jag är ute efter en livsstil inte diet. Vill unna mig ofta. Nja sådär, jag tror nog jag ligger på 1800 eftersom jag är sämst på räkna, men 1500 funkar fint för mig faktiskt..