Logga in

Visa fullständig version : Komma iform efter uppehåll, deff/bulk?

teddywestside
2013-01-16, 17:09
Tjena!
Jag har lite frågor som jag hoppades kunna få svar på här.

Bakgrund:
Tränade riktigt hårt för 2 år sedan i kanske 7 månader med lyckad bulk och deff. Tror jag har väldigt bra gener för träning och hade i princip min drömkropp när jag slutade träna av någon anledning.

Uppehållet då blev på drygt 8 månader innan jag började träna igen. Efter att ha tränat i drygt 4 månader denna gång hade jag i princip samma styrka som jag haft vid tidigare träningsperiod dock hade jag inte deffat denna gång.

Nu har jag tagit tag i detta igen, 4 månader senare, och mitt mål är att få tillbaka min form som den var för 2 år sedan, styrka/kroppsvikt, innan/till sommaren. Låter som ett dåligt nyårslöfte, men mycket i mitt liv har förändrats sedan de tidigare träningsperioderna och jag har mycket mer diciplin och är mer målmedveten nu när jag vet vad jag kan åstadkomma med min träning. Har tränat nu i 3-4 veckor och jag börjar arbeta mig uppåt i vikterna vilken ger extra motivation.

23år nu
DÅ:
188cm
80kg (vägde runt 92 innan deff)
Träning 5-6 dagar/vecka, styrketräning 4-5 dagar, kondition 1-2 dag/ar

NU:
188cm
88kg
målet är att ligga runt 80kg till sommaren.
Träning 5-6 dagar/vecka, styrka 4-5, kondition 1 dag

Det jag undrar är ifall det kommer gå att uppnå den muskelstyrka och muskelmassa som jag haft innan på denna korta tid och samtidigt hinna med en deff. Har upptäckt att resultat redan börjat synas efter denna korta period vilket ger mig hopp om att jag kan lyckas.

Går det att deffa samtidigt som jag ökar i styrka och volym? Målet är inte att bli starkare än innan utan ungefär lägga sig på samma nivå, öka mer i styrka tar vi till hösten. Har läst/hört en del om muskelminne mm. men vet inte vad jag ska tro på riktigt, och har inte läst något om någon kombination av detta och deff.

Tack på förhand hoppas ni förstår min fråga :)