handdator

Visa fullständig version : DHL - hur värdelösa får man vara?

bear.flowertwig
2013-01-11, 00:27
Håller på att bli tokig på DHL som ännu en gång fuckar upp en (utlands)leverans av kläder. Hur svårt ska det vara att sköta sin verksamhet på ett vettigt och serviceinriktat sätt? Blir tokig på det bolaget och var tvungen att skriva av mig.
*gah!* *gah!* *gah!*

Grotesk
2013-01-11, 00:29
Bra diskussionsunderlag - prenumeration lagd!

Andy.da.wohoo
2013-01-11, 00:31

:laugh::laugh:

Fuark
2013-01-11, 00:32

:d

Ballt
2013-01-11, 00:35

hahah åh vad jag älskar sådan natthumor.

kaer
2013-01-11, 09:00
Kan bara hålla med. Beställde ett gäng tshirts 17/12 och jag har fortfarande inte sett skymten av dem.

Viktor_Balck
2013-01-11, 09:12
Kan bara hålla med. Beställde ett gäng tshirts 17/12 och jag har fortfarande inte sett skymten av dem.

Beställde du kläderna av DHL?

BigSpawn
2013-01-11, 09:18
Har bara positiva erfarenheter av DHL:) beställer regelbundet från USA och dom har aldrig krånglat och dom har vettiga priser på tull och behandling av det till skillnad från andra fraktbolag .där jag fått betala dubbelt upp, tom killen som lämnade paketet tycker det var dyrt.

hahavaffan
2013-01-11, 10:01
Beställde du kläderna av DHL?:laugh::laugh:

watertouch
2013-01-11, 10:20
Jag gillar dem där från Fed-ex tror jag dem heter. som kommer till ens hem oanmälda kl:13 på en vardag och verkar tro att nån ska va där och öppna:Virro

kaer
2013-01-11, 10:28
Beställde du kläderna av DHL?

Vad tror du själv?

PowPow
2013-01-11, 10:34
Vad tror du själv?

Fast det är en viktig poäng. Ofta får transportörerna ta smällen, när det i själva verket är avsändaren som segar.

Jag mailade en svensk webbshop innan jul och frågade var mitt paket höll hus. Det hade gått nästan 2 veckor sen beställningen. Det givna svaret jag fick var att posten hade förseningar pga julrushen. Något kollinummer kunde de av någon anledning inte ge mig, och när jag sen fick paketet en vecka senare så förstod jag anledningen: De hade inte ens skickat paketet än :d

kaer
2013-01-11, 10:55
Fast det är en viktig poäng. Ofta får transportörerna ta smällen, när det i själva verket är avsändaren som segar.

Jag mailade en svensk webbshop innan jul och frågade var mitt paket höll hus. Det hade gått nästan 2 veckor sen beställningen. Det givna svaret jag fick var att posten hade förseningar pga julrushen. Något kollinummer kunde de av någon anledning inte ge mig, och när jag sen fick paketet en vecka senare så förstod jag anledningen: De hade inte ens skickat paketet än :d

Visst får transporörer säkert skit i onödan många ggr, men nu var det ju bara en uppkäftig fråga om jag köpt kläder ifrån dhl, vilket viktor nog visste svaret på.
I mitt fall har jag ett trackingnummer och kan se var paketet suttit fast.