Visa fullständig version : Hjälp med kost schema (1300-1500 kcal)
babictennis
2013-01-10, 00:02
Hej allihopa!
Jag är inget vidare på det här med deffa.
Jag vill gå ner 1,5 kg i veckan. Målet är att gå från 77 kg till 65 kg till sommaren. Jag behöver äta 1300 kalorier.
Jag tränar tennis 1,5 timme på morgonen och springer på kvällen 4-6 km i lugnt jogging tempo, därefter gymmar jag lite.
Skulle någon kunna vara snäll och lägga upp ett exempel schema på kost för en dags 1300 kalorie intag? Vikt osv. Jag är sååå himla dålig på det.. Fattar ingenting.
Snälla hjälp mig! :(
Hej allihopa!
Jag vill gå ner 1,5 kg i veckan. Målet är att gå från 77 kg till 65 kg till sommaren
:smash: Det är långt kvar till sommaren, varför så bråttom?
Även om vi säger att du ska äta si och så till frukost så vet vi inte ändå hur exakt vilken kalorimängd du kommer hamna på i slutet, du behöver nog läsa på lite!
Har du någon betydande mängd muskelmassa du vill behålla eller är det mest fett?
Läs här:
Deff - en guide (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881)
Hej allihopa!
Jag är inget vidare på det här med deffa.
Jag vill gå ner 1,5 kg i veckan. Målet är att gå från 77 kg till 65 kg till sommaren. Jag behöver äta 1300 kalorier.
Jag tränar tennis 1,5 timme på morgonen och springer på kvällen 4-6 km i lugnt jogging tempo, därefter gymmar jag lite.
Skulle någon kunna vara snäll och lägga upp ett exempel schema på kost för en dags 1300 kalorie intag? Vikt osv. Jag är sååå himla dålig på det.. Fattar ingenting.
Snälla hjälp mig! :(
Att ligga på 1500 kcal underskott om dagen på den vikten känns som att be om dåliga resultat på deffen.
babictennis
2013-01-10, 00:18
Alltså jag har muskler, men har en hel del fett med.. vill ju hamna på 65 liksom och bli fit. Är mullig om man kan säga så. En dag kan se ut såhär:
FRUKOST: Mannagrynsgröt + 1 multitablett
LUNCH: Tonfisk i vatten (1 burk)
MELLIS: 1 halv burk lättkvarg med funlight
MIDDAG: Kött och sallad alt. tonfisk
KVÄLLSNACKS: 1 halv burk kvarg med funlight
Va tror du det kan ligga på ungefär? Borde nog vara mer än 1300.. kan inte överstiga:(
babictennis
2013-01-10, 00:19
Vad menar du? Hur ska jag göra då?
Vad menar du? Hur ska jag göra då?
Du behöver inte ligga på så stort underskott, det kan resultera i att du förlorar muskelmassa..Men igentligen är det inte till sommaren då du vill bli 'fit' utan du vill bara bli av med mulligheten?
babictennis
2013-01-10, 00:48
aa precis! hur ska man gå tillväga?
aa precis! hur ska man gå tillväga?
Lägre underskott?
Det räcker med ett underskott på ca 500 kalorier om dagen. Skär ner lite kolhydraterna bara och väg dig en gång i veckan direkt på morgonen efter du kissat:)
lolitalord
2013-01-12, 01:11
Alltså jag har muskler, men har en hel del fett med.. vill ju hamna på 65 liksom och bli fit. Är mullig om man kan säga så. En dag kan se ut såhär:
FRUKOST: Mannagrynsgröt + 1 multitablett
LUNCH: Tonfisk i vatten (1 burk)
MELLIS: 1 halv burk lättkvarg med funlight
MIDDAG: Kött och sallad alt. tonfisk
KVÄLLSNACKS: 1 halv burk kvarg med funlight
Va tror du det kan ligga på ungefär? Borde nog vara mer än 1300.. kan inte överstiga:(
Mannagrynsgröt? Inget protein till frukost?
Varför ingen sallad, kolhydrater eller fett till lunch?
Du tänker ju leva på protein och lite dåliga kolhydrater. Kroppen behöver antingen kolhydrater eller fett för att ha bränsle. Du kan inte ta bort både och. Men den träningen och den lilla viktnedgång du har framför dig så kan du äta mycket mer. Lägg dig på 2000kcal. Matuppdelningen är bra på 5ggr. Men bra kolhydrater i alla mål utom sista, där kan du skippa det. In med nyttigt fett.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.