handdator

Visa fullständig version : Råd och tips

monstret94
2013-01-08, 06:30
Hej,

Om jag ligger på ett underskott på 500 kalorier om dagen, men får i mig 2g protein / kroppskilo, kan jag då bygga muskler samtidigt som jag tappar kroppsfett? har en övervikt på ca. 9kg ( kan jag arbeta utifrån den?) . Och hur skulle ni rekomendera att träna angående tungt/lätt, reps och set?
Jobbar för att kunna gå ned dessa kilo inför sommaren. :D
Tack för alla svar!

waddap
2013-01-08, 06:41
Jag hade kört tungt och ja det går och bygga och samtidigt tappa fett men det är svårt.

http://www.muscles.se/bygga-muskler-och-ga-ner-i-vikt-samtidigt/

massakay
2013-01-08, 06:58
Om du ligger på 500 kcal underskott och är nybörjare så kommer dig garantera lägga på dig muskelmassa ändå! Ju mer vältränad du blir ju svårare blir det att bygga på underskott.:)

Lychgate
2013-01-08, 08:23
Om du ligger på 500 kcal underskott och är nybörjare så kommer dig garantera lägga på dig muskelmassa ändå! Ju mer vältränad du blir ju svårare blir det att bygga på underskott.:)

Är man nybörjare kommer styrkeökningar från nervanpassning och inte muskelvolym.

monstret94
2013-01-08, 15:09

Jag är inte direkt nybörjare har gymmat i fyra år, men lyckas aldrig bli av med mitt fett blir bara starkare och starkare, haha. Har bra maxvärden, maxar 180kg benböj, 95kg bänk och 110kg marklyft :D

speedy83
2013-01-08, 16:07
Jag är inte direkt nybörjare har gymmat i fyra år, men lyckas aldrig bli av med mitt fett blir bara starkare och starkare, haha. Har bra maxvärden, maxar 180kg benböj, 95kg bänk och 110kg marklyft :D

Nu är jag inte så insatt men är det inte lite ovanligt att kunna böja 180 och inte ta "mer" än 110 i mark?? Skrivfel??

vicarious
2013-01-08, 16:13
Nu är jag inte så insatt men är det inte lite ovanligt att kunna böja 180 och inte ta "mer" än 110 i mark?? Skrivfel??

Det lät onekligen lite konstigt. Frågan som givetvis uppstår är ju hur djupa böjar det är :D

maxiimous
2013-01-08, 16:21
Att ligga på underskott och bygga muskler samtidigt går, men är långt ifrån maximalt. Mitt råd till dig är att försöka ligga på samma muskelnivå genom hela din underskottsperiod. Träna tungt och ät mer protein som vissa har skrivit, det brukar vara en bra ribba för att kunna behålla musklerna.

monstret94
2013-01-08, 23:50

Det lät onekligen lite konstigt. Frågan som givetvis uppstår är ju hur djupa böjar det är :D

Går ner till exakt 90 grader (tränar mycket sånt med hockeyn) men marklyften tar jag mindre i då, benen e styrkan ligger efter väldigt mycket i överkropp. ;)

monstret94
2013-01-08, 23:50
Att ligga på underskott och bygga muskler samtidigt går, men är långt ifrån maximalt. Mitt råd till dig är att försöka ligga på samma muskelnivå genom hela din underskottsperiod. Träna tungt och ät mer protein som vissa har skrivit, det brukar vara en bra ribba för att kunna behålla musklerna.

Okej tack för tipset, skall kolhydrater understrykas helt?

nitz
2013-01-09, 01:12
Okej tack för tipset, skall kolhydrater understrykas helt?
Menar du om du skall stryka kolhydrater?
Isf är mitt svar: nej.

speedy83
2013-01-09, 08:57
Går ner till exakt 90 grader (tränar mycket sånt med hockeyn) men marklyften tar jag mindre i då, benen e styrkan ligger efter väldigt mycket i överkropp. ;)

Ok då var det ju en liten förklaring. Sen för att vara lite smådryg som bara en nybörjare som jag kan vara :hbang: så ska man väl för bäst resultat och minst skaderisk helst gå till strax under 90 grader i böj.