Visa fullständig version : Förstora magsäcken! Dags för bulk....
Det är så att jag började min bulk idag 01/07-2013 och har precis kommit ifrån min deff som pågått i 6 månader då jag låg på 2100kcal.
Det är så att jag hade otroligt jävla svårt att få i mig all min mat idag.
jag ligger på 3500kcal just nu och kommer ligga på det ett bra tag tills jag är nöjd. (6 måltider varav 4 är uppätna nu)
Nu till min fråga!!
Finns det någon genväg att förstora magsäcken efter deff? (något kostillskott som ökar hungern?
eller
får man bara töja ut den sakta men säkert av sig själv? :)
(vet att detta är lite konstigt att fråga men fan vad det tar emot)
willtjam
2013-01-07, 17:26
Lägg dig på balans någon vecka innan du börjar bulken, istället för att hoppa över direkt från deffen.
SteelPulse
2013-01-07, 17:39
Snabba kolhydrater och fasta ätrutiner, kanske.
magen kommer vänja sig vid mängden mat. så upplever iaf jag det.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Har bulkat i cirka 4 månader nu, har inte vant mig vid att äta mycket.
Aptiten har nästan försvunnit helt och man får tvinga i sig mat lite då och då.
Värt det dock så inget att klaga på.
GustavFors
2013-01-07, 18:59
Varför äta mer än typ 300kcal överskott? Blir ju bara fett ändå
vem har sagt att någon gör det?
Lägg dig på balans någon vecka innan du börjar bulken, istället för att hoppa över direkt från deffen.
Jag ska nog prova på o se hur det känns denna vecka att tvinga i sig maten och ger svar om hur det går på måndag 14/01
Snabba kolhydrater och fasta ätrutiner, kanske. jag har endast fasta ätrutiner!
varför jag ska äta snabba kolhydrater?
06:00
09:00
11:00
13:00
16:00
18:30
magen kommer vänja sig vid mängden mat. så upplever iaf jag det.
jag hoppas det för det är verkligen sjukt hur det tar emot alltså! ska se hur det känns nästa vecka om det blivit några ändringar! inte för jag tror det haha
Har bulkat i cirka 4 månader nu, har inte vant mig vid att äta mycket.
Aptiten har nästan försvunnit helt och man får tvinga i sig mat lite då och då.
Värt det dock så inget att klaga på.
vill man så måste man, helt rätt!
vad pratar du om???? vaddå 300kcal.. vart kom det ifrån?
vad spelar det för roll om man binder lite fett, fett försvinner under deff perioden.
Reaper123
2013-01-07, 21:45
Varför äta mer än typ 300kcal överskott? Blir ju bara fett ändåDär kan jag hålla med (om man ser i ett längre perspektiv än en specifik dag), men 300kcal+ kan innebära 5000kcal för vissa vettu ;)
Som någon tidigare nämnt, gör en sakta övergång. För stora förändringar är aldrig hållbart eller hälsosamt för kroppen i längden. Det är iaf min erfarenhet, under min bulk låg jag på ett överskott mellan 0-200kcal/dag, allt annat blir ju fett och en längre deff ;)
Överdriv inte nu, 1400kcal skillnad är inte så mycket mat i volym över ett dygn, man up. :)
Överdriv inte nu, 1400kcal skillnad är inte så mycket mat i volym över ett dygn, man up. :)
skräpmat är absolut inga problem att få ner men husmankost för bulk i sig är kaos!!!!!!!!!!
Helt ärligt så åt jag otorligt mycket mer innan min deff och var inte ens så mätt som jag e nu efter bara 3 måltider. :)
skräpmat är absolut inga problem att få ner men mat i sig... kaos!!!!!!!!!!
Helt ärligt så åt jag otorligt mycket mer innan min deff och var inte ens så mätt som jag e nu efter bara 3 måltider. :)
koka ett paket pasta (400-500g) som du delar upp på så många mål du vill över dagen. det mättar rätt dåligt imo..
käka glukosbaserat godis/glass efter träning.
köttfärs och lax är energitäta proteinkällor.
så svårt kan det inte vara:)
Pretorian
2013-01-08, 08:13
Ibland kan det underlätta att dricka en del av sina kalorier.
koka ett paket pasta (400-500g) som du delar upp på så många mål du vill över dagen. det mättar rätt dåligt imo..
käka glukosbaserat godis/glass efter träning.
köttfärs och lax är energitäta proteinkällor.
så svårt kan det inte vara:)
Tack för ett bra svar! Är tacksam över att det finns folk som ger råd. Jag ska prova det du säger o se om det gör det lättare. Kommer öven posta mitt kost schema som jag gjort så kanake någom erfaren kan säga vad man trycker om det.
Ibland kan det underlätta att dricka en del av sina kalorier.
Dricker redan en protein shaker till varje måltid
Pretorian
2013-01-08, 10:38
Dricker redan en protein shaker till varje måltid
Blandar du med vatten? Sex drinkar blir 7-800 kalorier om det blandas med vatten. Har du mjölk istället så ökas kalorierna rejält.
Blandar du med vatten? Sex drinkar blir 7-800 kalorier om det blandas med vatten. Har du mjölk istället så ökas kalorierna rejält.
Tyvärr mår jag otroligt dåligt av att dricka med mjölk så jag föredrar hellre att dricka med vatten för mitt egna bästa. Men annars skulle jag självklart valt mjölk.
Dricker 5 istället för 6, 50g protein pulver till varje.
Sammanlagt 250g
962.5kcal
187.5g protrin
19.5g kolhydrater
14.75g fett
Per 100g
385kcal
75g protein
7.5g kolhydrater
5.9g fett
385
Testat laktosfri mjölk?
Annars kan du ju alltid dricka apelsinjuice och sådant till maten, ha lite extra feta såser och så vidare, många bäckar små.
flooparn
2013-01-08, 15:46
dricker du 250g proteinpulver per dag? det är ju bara flippat att få i sig nästan 190g protein bara från shakes varje dag.... Vad är vitsen?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.