Visa fullständig version : Ideellt arbete ungdomar med handikapp?
Hej jag undrar om ni vet eller ännu bättre egna erfarenheter av arbeta med ungdomar med någon form av handikapp på ideel basis dvs ett par gånger/timmar. I veckan? Ex gå på idrott, hjälpa med läxor och dyl?
Raschmus
2013-01-07, 16:01
"Jobbade" innan som kontaktperson. Hängde 1-2gånger i veckan med en femtonårig kille, käkade pizza, kollade bio, spelade tv-spel. Sjukt roligt och du känner dig omåttligt uppskattad. Rekommenderas varmt!
Det är så märkligt att du får iskallt välja vad för typ av människa du vill hänga med. Du kan teoretiskt säga att du vill hänga med en ung kille med down syndrome som är glad och gillar bollsport, så fiskar de fram en människa efter dina önskemål, ni träffas och ser om ni klickar.
Själv berättade jag vad jag tyckte om och bad de para ihop mig med en kille som hade mest behov av vad jag kunde erbjuda. Aldrig ångrat en sekund.
Edit: Ersättningen var typ 800spänn i månaden eller något och så fick jag ytterligare 1200kr som skulle gå till aktiviteter (då var nog 1200kr högre än grundbeloppet då han jag tog hand om var pank).
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.