Visa fullständig version : Tips på bra gel/liniment mot smärta
mycketbrännvin
2013-01-06, 18:40
Hej axlarna är helvetes onda och läkarna skriver inte sockerpiller, finns det nån bra gel som funkar mot inflammerade leder, ingen skillnad om man måste beställa utrikes...
Voltaren, gel eller piller spelar mindre roll
Linnex, börja med LITE på och kring axlarna, det kan bli fruktansvärt om du drar för mycket
Tigerbalsam, den mjuka varianten är lättare att applicera och jobba in
mycketbrännvin
2013-01-06, 18:49
Voltaren funkar ej, ej heller tigerbalsam...Linnex, vad händer om man doserar för mycket?
Voltaren funkar ej, ej heller tigerbalsam...Linnex, vad händer om man doserar för mycket?
Du vill lägga dig ner och dö eftersom de känns som nån grillar huden med en eldkastare. Särskilt där huden är tunn och känslig.
Kung atlas
2013-01-06, 18:53
Jag har provat det mesta i linment/gel väg för både knä och axel problem
Överlägset bäst tycker jag Reflex spray är. Köpt från Spanien
Google på Reflex spray.
Hot/Cold krämen brukar funka mot stela muskler iallafall.
Linnex är kärlek på burk.
+1 på linnex. Den är riktigt bra.
Men ta det lugnt i början för den kan vara ganska stark.
Jag köpte nyligen ett stift som jag använde på höften/ljumsken. Det blev inte så roligt när jag några minuter senare upptäckte att penis legat emot det insmorda området. *gah!*
Skickat från en mobil enhet.
willtjam
2013-01-06, 23:28
I somras smetade jag på Linnex på underarmen och ställde mig sedan vid spisen för att laga mat. Det blev jävligt varmt. Men muskelsmärtan försvann i alla fall.
+1 på Linnex, hjälpt mig oerhört mycket, använder varje gång jag tränar
Jag tvivlar på att det finns någon gel som funkar mot inflammation i leder för de går inte så djupt in eller kan tränga igenom ledens skydd.
Liniment är mest för att blockera smärtan.
mycketbrännvin
2013-01-08, 15:10
Ja så är det säkert söker bara efter hjälp att kunna träna bröstpressar eller träna överlag. Läkarna snackar om att dom inte kanske kan operera axlarna och vill inte skriva ut ordentliga mediciner så man får fan ta och självmedicinera sig själv
Nån som testat nått liknande Linnex?Eller finns det nått liknande med Salicylsyra (stor risk för felstavning) förresten.Gärna billigare även om linnex e drygt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.