Visa fullständig version : Är det fel att inte vara hungrig?
infinitefitness
2013-01-06, 00:58
Har precis inlett min första diet/deff för drygt 1 vecka sen. Men har en liten fundering, jag går aldrig hungrig och det är ju något som i alla fall jag har fått höra att man bör vara vid diet. Dagarna innan jag började min diet detoxade jag på ett väldigt lågt energiintag, så någon extra energi ifrån julen finns inte att skylla på.
Jag räknar kalorier och gram protein, kolhydrater & fett. Jag har gått ner nått drygt 2-3 kilo. Så för mycket äter jag inte. Har ett underskott på ca. 800-1000 per dag, då det känns mycket fel att tvinga i sig mängder med mat även fast man är mätt.
Min kost har aldrig varit så clean som den är förtillfället. Och clean och hälsosam mat innehåller ju som ofast mindre kalorier och därför kan man äta en större mängd. Så jag äter runt 6-7 gånger per dag och är aldrig hungrig förutom just precis innan en måltid. Är det på något sätt konstigt? Eller har jag bara tur att jag slipper av hungerkänslorna under diet? Är det någon som har det likadant? För på ett sätt känns det ju som att en del av dieten är att vara hungrig och nästan lite plågad, men jag är mättare nu än förut :em:
Var snälla nu, jag frågar bara snällt efter vad ni tycker och tror *cupid*
Är det någon som har det likadant?
Jag känner nästan aldrig av hungern heller, just nu bulkar jag dock men även om jag i nu läget blir utan mat för flera timmar så brukar jag aldrig känna av att jag är hungrig.
Lika dant förr i tiden då jag åt sällan så kände jag heller nästan aldrig av hungern.
infinitefitness
2013-01-06, 01:05
snusar du ?
Nej det gör jag inte :d
Jag känner nästan aldrig av hungern heller, just nu bulkar jag dock men även om jag i nu läget blir utan mat för flera timmar så brukar jag aldrig känna av att jag är hungrig.
hungerskänslor är högst individuellt. Du kan ligga på ett rejält överskott och ändå känna hunger alternativt ligga på ett underskott och knappt aldrig uppleva hunger. Det är inte fel
infinitefitness
2013-01-06, 01:06
Jag känner nästan aldrig av hungern heller.
Skönt att det är fler då. Det är ju nice för oss men känns lite knepigt när man hade ställt in sig på att vara hungrig hela tiden, haha.
infinitefitness
2013-01-06, 01:08
Det är inte fel
Jo, det måste ju vara så. Blev lite förvirrad när man var inställd på det motsatta :confused:
Skönt att det är fler då. Det är ju nice för oss men känns lite knepigt när man hade ställt in sig på att vara hungrig hela tiden, haha.
är du smal och har varit relativt smal hela ditt liv? hur har dina kostvanor sett ut tidigare?
Jag skulle ändå inte beskriva det som knepigt :D
infinitefitness
2013-01-06, 01:16
är du smal och har varit relativt smal hela ditt liv? hur har dina kostvanor sett ut tidigare?
Nej, jag har alltid varit ganska så muskulös. Redan innan jag började med styrketräning, var lite överviktig som barn och för något år sedan led jag av lättare ätstörningar men annars är jag rätt så normal i både kropp och med kosten. Mina kostvanor tidigare har mest varit att jag försökt fått i mig det som krävs för att lägga på mig muskler, så har ätit bra mat men aldrig riktigt ren kost som jag gör nu.
infinitefitness
2013-01-06, 01:17
Jag skulle ändå inte beskriva det som knepigt :D
Nej, kanske inte. Mer förvånad över att det blev så här, det gör mig ingenting att inte vara hungrig så länge musklerna börjar titta fram *flex*
Nej, jag har alltid varit ganska så muskulös. Redan innan jag började med styrketräning, var lite överviktig som barn och för något år sedan led jag av lättare ätstörningar men annars är jag rätt så normal i både kropp och med kosten. Mina kostvanor tidigare har mest varit att jag försökt fått i mig det som krävs för att lägga på mig muskler, så har ätit bra mat men aldrig riktigt ren kost som jag gör nu.
Kan vara att du äter lite mer fibrer, då det allmänt klassas som nyttigt. Hunger är ett väldigt dåligt mått på hur mycket kalorier du stoppar i dig.
Men sålänge du inte har problem av detta och måste trycka i dig mat så pass att du nästan kväljs, så kan du lugnt cykla vidare på din lilla dietcykel :)
även protein mättar väldigt bra per kalori
infinitefitness
2013-01-06, 01:23
Men sålänge du inte har problem av detta och måste trycka i dig mat så pass att du nästan kväljs, så kan du lugnt cykla vidare på din lilla dietcykel :)
Tack för hjälpen! Det är nog som du säger, äter nog betydligt mycket mer bra mat som mättar nu än vad jag gjorde förut. Får väl fortsätta framåt och hoppas på det bästa! :laugh:
Shit vilken lyx! Själv är jag inne på 3:e dagen och det enda jag tänker på är mer mat
infinitefitness
2013-01-06, 15:56
Shit vilken lyx! Själv är jag inne på 3:e dagen och det enda jag tänker på är mer mat
Dock slipper jag inte undan att jag ofta bara vill äta allt som kommer i min väg. Får tänka positivt. Ca 5 veckor kvar tills utvärdering, efter det får vi väl se om jag fortsätter. Lycka till med din deff!
För kort tid. Hungern kommer troligtvis öka.
Dock slipper jag inte undan att jag ofta bara vill äta allt som kommer i min väg. Får tänka positivt. Ca 5 veckor kvar tills utvärdering, efter det får vi väl se om jag fortsätter. Lycka till med din deff!
Kör hårt. Allt slit lönar sig tillslut! :) Lycka till
Brukar inte heller vara speciellt hungrig under diet. Fast det kan skilja lite från dag till dag. Mycket psykologi och tankar som avgör tror jag. Vissa dagar är man enormt sugen på något gott. Andra dagar innte alls. Ett tips är att aldig ha godsaker som glass, chips, godis med mera hemma. Märkt att var enda gång du ser detta hemma framför dig så startar ett sug efter varorna. I ett svagt ögonblick är det lätt att vräka i sig hela glasspakatet.
infinitefitness
2013-01-08, 14:33
Brukar inte heller vara speciellt hungrig under diet. Fast det kan skilja lite från dag till dag. Mycket psykologi och tankar som avgör tror jag. Vissa dagar är man enormt sugen på något gott. Andra dagar innte alls. Ett tips är att aldig ha godsaker som glass, chips, godis med mera hemma. Märkt att var enda gång du ser detta hemma framför dig så startar ett sug efter varorna. I ett svagt ögonblick är det lätt att vräka i sig hela glasspakatet.
Hungern har börjat smyga sig på lite försiktigt. Hade ett lite svagt ögonblick igår men fick bli 1 bar då, bättre än det sämre.
Hungern har börjat smyga sig på lite försiktigt. Hade ett lite svagt ögonblick igår men fick bli 1 bar då, bättre än det sämre.
går du runt och tänker på mat? sysselsätt dig med nåt, typ virka eller börja avla katter. Det viktiga är att du inte går och fokuserar på hungern
infinitefitness
2013-01-09, 11:34
Nej, sällan. Hungern går ju över på nån timme bara sen är allt frid och fröjd!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.