handdator

Visa fullständig version : Stickningar i fingrarna?!

Dodel
2013-01-06, 00:05
Bara jag som aldrig fått stickningar i fingrarna av ngn PWO, har testat ganska många men som många andra skriver så får väldigt många stickningar?!

Sheogorath
2013-01-06, 00:09
Det är en bieffekt av Beta-alanin. Innehåller PWOn inte Beta-alanin eller högdos niacin kommer du inte att få stickningar. Stickningarna är inget eftersträvansvärt och har ingenting med effekten att göra.

Nebuchadnezzar
2013-01-06, 00:10
Vill du få stickningar?

Jag får inte heller stickningar av beta-alanin. Inte ens vid stor överdos av det på tom mage. För manlig.

hej sheo

Dodel
2013-01-06, 00:15
Vill du få stickningar?

Jag får inte heller stickningar av beta-alanin. Inte ens vid stor överdos av det på tom mage. För manlig.

Ja jag menar det jag får ju inga stickningar, kan tänka mig att man blir lite mer pumpad om man känner av stickningar men inte det! :(

Förresten vet ni något kosstillskott som höjer testosteronnivåerna elr någon mat eller liknande?? :)

Nebuchadnezzar
2013-01-06, 00:17
Stickningarna är som sagt inget att känna sig snuvad på.

Testosteronnivåerna är fel sak att fokusera på om man vill optimera nåt.

Dodel
2013-01-06, 00:19
Testosteronnivåerna är fel sak att fokusera på om man vill optimera nåt.

Man får bättre återhämtning och muskelökning med högre testosteronnivåer inte sant?

Sheogorath
2013-01-06, 00:19
Ja jag menar det jag får ju inga stickningar, kan tänka mig att man blir lite mer pumpad om man känner av stickningar men inte det! :(

Förresten vet ni något kosstillskott som höjer testosteronnivåerna elr någon mat eller liknande?? :)

Om din PWO är så dålig att du behöver "stickningar" för att märka om något händer så är det nog klokast att se sig dig om efter en annan PWO. Med eller utan stickningar. :thumbup:

Fast jag vill inte rekommendera en PWO till någon faktiskt. Pröva ut en lagom dos koffein. Det är bang-for-the-buck och rimligt säkert.

Nebuchadnezzar
2013-01-06, 00:20
Du kommer inte påverka nivåerna i någon relevant utsträckning med lagliga tillskott.

sluta sheo

Dodel
2013-01-06, 00:21
Ahapp :(

Dodel
2013-01-06, 00:23
Har testat Jack3D micro och jag kan inte säga att jag kände något speciellt, kanske lite mera pump i musklerna/tryck men inget annat!..

Nebuchadnezzar
2013-01-06, 00:26
Den innehåller iofs inget beta-alanin om jag inte missminner mig.

Victuhh
2013-01-06, 00:28
Har testat Jack3D micro och jag kan inte säga att jag kände något speciellt, kanske lite mera pump i musklerna/tryck men inget annat!..

Jack3d i microversion har jag inte provat själv men den innehåller väl inget 'stim'?
En som jag inte heller provat är craze men den verkar många tycka är bra.

Angående dina testosteronnivåer finns det lagliga preparat som sägs ska kunna öka din egna produktion, men dessa är dyra tillskott och värdelösa.

:cool:

Dodel
2013-01-06, 00:31
Jack3d i microversion har jag inte provat själv men den innehåller väl inget 'stim'?
En som jag inte heller provat är craze men den verkar många tycka är bra.

Angående dina testosteronnivåer finns det lagliga preparat som sägs ska kunna öka din egna produktion, men dessa är dyra tillskott och värdelösa.

Joo jag har inte heller provat den men tror att den kan fungera, dom är väldigt dyra tycker jag och jag ids inte spendera så mycket pengar på det + att dom inte räcker så länge heller för den delen.

Gober
2013-01-06, 00:33
14år och använder pwo? Sluta genast med det :(

Dodel
2013-01-06, 00:35
14år och använder pwo? Sluta genast med det

Haha nååh? :)

Sheogorath
2013-01-06, 08:27
Haha nååh? :)

Nej seriöst. Utsätt dig inte för den risken när du växer. Det är alldeles för dåligt testade ingredienser.

TorbjornFred
2013-01-06, 09:02
Varför i hela världen vill någon som är 14 bast käka PWO?! Lägg pengarna du har på att sponsra din vårdnadshavare med mer/bättre mat istället. Det kan jag garantera kommer göra mer än PWOs som knappt bevisats medföra någon muskelökning.

Paperbasket
2013-01-06, 09:08
Känns som folk inte kan träna utan en pwo i kroppen nu. Du är 14 år och växer troligen så det knakar. Spara pengarna till mat istället, du behöver inte någon pwo.

Tap3worm
2013-01-06, 11:05
Kan ej upprepas för mycket: är du 14 år rekommenderar jag starkt att du avstår PWO!

LyftarGrabben
2013-01-06, 13:17
Bara jag som aldrig fått stickningar i fingrarna av ngn PWO, har testat ganska många men som många andra skriver så får väldigt många stickningar?!

Jag kör på blackline hardcore från budo fitness får galet mycket stickningar i hela kroppen

jflycore
2013-01-06, 13:22
14år och använder pwo? Sluta genast med det :(

Word.

Sniggel
2013-01-07, 07:45
Jag kom ihåg att jag var "rädd för" kreatin när jag var 19.
Nu för tiden är 14-åringar helt orädda för alla möjliga kemiska cocktails.
...
Nu för tiden har jag blivit så gammal att jag faktiskt kan säga "nu för tiden" :d

GymJimmy
2013-01-07, 08:25
Rage Extreme ger dig stickningar, men inte mer än så.
Craze ger bäst fokus och pump, men jag får inga stickningar av den.

bigjepp
2013-01-07, 08:43
Rage Extreme ger dig stickningar, men inte mer än så.
Craze ger bäst fokus och pump, men jag får inga stickningar av den.

Finns inget beta-alanin i craze så inte så konstigt.

Till ts, skippa pwo i din ålder.

Tap3worm
2013-01-07, 12:20
Jag kom ihåg att jag var "rädd för" kreatin när jag var 19.
Nu för tiden är 14-åringar helt orädda för alla möjliga kemiska cocktails.

+1

OT:
Någon som vet vad det beror på? Har själv provat på PWO som brutal fx och Creatine complete extreme (vilka båda innehåller Beta-alanin, brutal fx desto mer). Har själv aldrig kännt stickningarna. Inte för att jag vill känna dem heller, men som sagt, vore intressant att veta vad det beror på att det verkar så olika för folk?

vicarious
2013-01-07, 14:12
+1

OT:
Någon som vet vad det beror på? Har själv provat på PWO som brutal fx och Creatine complete extreme (vilka båda innehåller Beta-alanin, brutal fx desto mer). Har själv aldrig kännt stickningarna. Inte för att jag vill känna dem heller, men som sagt, vore intressant att veta vad det beror på att det verkar så olika för folk?

Stickningarna är en bieffekt av beta-alaninet. Inte alla som upplever bieffekter. Den positiva effekten av ämnet är väl att det ska/sägs ska kunna öka uthålligheten.

mattilainen
2013-01-07, 14:21
Jag tycker PWO kan vara bra i vissa anseenden men att börja träna och börja käka pwo direkt ser jag ingen mening med. PWO tar man som sagt för komplement och kunna träna hårdare men som nybörjare kanske man ska lära sig träna hårt först? Det är väl det felet dom flesta gör, tränar helt enkelt inte så "bra" eller "hårt" man skulle kunna.

Dodel
2013-01-07, 14:30
Ahh okey men så ni vet så mognade jag ganska tidigt är 180 lång osv så har växt färdigt, det är klart jag växer ju på bredden men en PWO är bara dålig för dom som fortfarande utvecklas eller??

Har tränat lite mer än ett år och cirka 11 månader utan PWO och har testat det nu eller ett par stycken men tkr bara att dom ger motivation dom första gånger sen svalnar det av så ska nog testa Craze det ska ju vara så bra. :)

Jorgen
2013-01-07, 14:45
Ahh okey men så ni vet så mognade jag ganska tidigt är 180 lång osv så har växt färdigt, det är klart jag växer ju på bredden men en PWO är bara dålig för dom som fortfarande utvecklas eller??

Har tränat lite mer än ett år och cirka 11 månader utan PWO och har testat det nu eller ett par stycken men tkr bara att dom ger motivation dom första gånger sen svalnar det av så ska nog testa Craze det ska ju vara så bra. :)

Tror du verkligen att du slutar utvecklas vid fjorton års ålder?

Jag håller med Sheo:
Nej seriöst. Utsätt dig inte för den risken när du växer. Det är alldeles för dåligt testade ingredienser.

Dodel
2013-01-07, 14:50
Haha nej det är klart men stoppar PWO'n utvecklingen?? :D

G_lund
2013-01-07, 15:29
Köp mjölk o ägg för pengarna istället ;)

Dodel
2013-01-07, 18:32
Haha dricker ju det också så det blir mycket här för att gå upp i vikt! ;)

Lilla Ludde
2013-01-07, 19:41
Borde vara 18-årsgräns på Craze!
Nej, en PWO stoppar väl inte din utveckling, men om man använder det för mycket, så är det desto tråkigare att gå till gymmet när effekten av PWOn avtar.

Dodel
2013-01-07, 20:27
Borde vara 18-årsgräns på Craze!
Nej, en PWO stoppar väl inte din utveckling, men om man använder det för mycket, så är det desto tråkigare att gå till gymmet när effekten av PWOn avtar.

Haha men det gör ju inget jag är inte beroende av en PWO men har testat och tkr inte att dom fungerar så bra (dom jag testat) kan träna lika bra utan en PWO blir inte omotiverad för det! :)

exevision
2013-01-07, 21:05
kan träna lika bra utan en PWO blir inte omotiverad för det! :)

Men så gör det då! Varför ska man köpa sånt när man kan träna lika bra utan? Du är nog för blåögd för att förstå. Allt som heter något tufft, har en snygg förpackning, etc, etc, är inte bra, gör inte att du bygger bättre och inte heller alltid hälsosamt! Kanske tom du bygger sämre med sånt skräp!

Rahf
2013-01-07, 21:30
Haha men det gör ju inget jag är inte beroende av en PWO men har testat och tkr inte att dom fungerar så bra (dom jag testat) kan träna lika bra utan en PWO blir inte omotiverad för det! :)

Haha då så. Haha då behöver du det inte va? Haha för det vore ju tråkigt om du är så inbitet övertygad om att det ska vara något slags magisk effekt över dem. Haha köp lite koffeintabletter om du nu tvunget ska ha bättre fokus eller energi under passet. Finns i närmsta apotek (haha).

Dodel
2013-01-07, 21:38
Haha jag köper inte för att den har en snygg förpackning utan för att min kusin kör med det och säger att det fungerar på honom osv har sett det själv men på mig fungerar det inte särskilt bra så jag provade ju! :) jag har beställt koffeintabletter! :)

Rahf
2013-01-07, 21:41
Haha men du beter dig lite uppstudsigt mot alla som ger dig väldigt hälsosamma tips. Haha du tror att du i princip är färdigutvecklad, bara för att du står 180cm ovanför jorden. Haha du startar även varje inlägg med haha, vilket ofta är ett tonårstecken på att man försöker verka glad och energisk, trots att man förmodligen sitter med världens blankaste uttryck på ansiktet. Haha förstår du?

Dodel
2013-01-07, 21:42
Jaa jag förstår! :)

Rahf
2013-01-07, 21:58
Gott.

I slutändan gör du givetvis som du vill, men fokusera hellre på att ge järnet under varje pass, istället för att kika efter bästa tillskotten att lalla omkring med. Jag är lika skyldig själv, men är väl medveten om det också.

Kämpa på, träna hårt, så resultaten kommer med stormsteg ska du se.

Zer4
2013-01-08, 08:37
För din ålder föreslår jag en dos koffein (200mg) före och att du lyssnar på lite musik som taggar igång dig, räcker för att sätta igång kemisk stimulans i kroppen din kan jag lova.

exevision
2013-01-08, 10:16
Han behöver ju inte ens koffein. Helt onödigt imo.

Dodel
2013-01-08, 14:12
Många som tycker olika men har beställt hem en burk med coffeintabs! :)

ExtremtRippad
2013-01-08, 15:11
Många som tycker olika men har beställt hem en burk med coffeintabs! :)

Koffein är typ det ända du behöver. Möjligtvis några aminosyror samt kreatin. Jag skulle absolut inte använda några av de PWOs som finns på marknaderna nu. Hade Jack3d förr, men använde den bara någon gång p.g.a. innehållet av DMAA. Ingen vet vilka bieffekter DMAA har i det långa loppet. Det är det som är problemet med alla nya prestationshöjare. Tillverkarna letar fram alla möjliga substanser (research chemicals) och använder det som ger någon effekt, helt utan att bry sig om vilka möjliga bieffekter de kan ge. Och i den här härvan kommer Sveriges lagstiftning in...

Min rekommendation:

Kreatin
Whey efter träningen
BCAA innan träningen
Koffein innan träninen. När det gäller koffein tycker jag att du ska ta det i cykler, eller enbart när du verkligen behöver en energikick. Varför? Jo, det är nämligen så att du bygger upp en tolerans mot koffeinet, vilket gör att du tillslut behöver koffein för att hålla dig på samma nivå som om du inte hade tagit koffein. Alltså är du lika pigg med koffein, som utan. Detta händer när du har byggt upp din tolerans. För att effektivt använda sig av koffeinets underbara effekter, ta det i en vecka, sedan en veckas uppehåll osv.

Dodel
2013-01-08, 16:25
Tack för tipsen det är ju perfekt jag kör med Gainer nu (Gainer pro från Star nutrition)
och kreatin har jag med tkr inte att det ger någon effekt det heller?? :( hur ska jag använda det? BCAA och koffein finns att köpa billigt! :)

Då kör jag varannan vecka med koffein och varannan utan men ska jag köra styrke eller massa veckan med kreatin, det är nämligen så att jag kör varannan vecka styrka och varannan massa!? :)

Jorgen
2013-01-08, 16:29
det är nämligen så att jag kör varannan vecka styrka och varannan massa!? :)

Varför och hur?

Dodel
2013-01-08, 16:42
Ena veckan många reps (dvs inte så tungt) andra veckan få reps (dvs tungt)

Otur
2013-01-08, 16:57
Du behöver ingen PWO som många redan skrivit. Du är 14 bast.
Testosteronboosters eller liknande är heller inget du behöver tänka på.
Jag själv har inte förstått nyttan med dom? (kanske någon förklarar)

Gainer är väl inte heller så nödvändigt för dig? Du går i skolan gissar jag på.
Obegränsat med mjölk och bra mat! Antagligen så får du mat hemma.

Lägg dina pengar på något annat än Gainer. Om du nu måste ha något. Köp ett proteinpulver.

ExtremtRippad
2013-01-08, 17:51
Tack för tipsen det är ju perfekt jag kör med Gainer nu (Gainer pro från Star nutrition)
och kreatin har jag med tkr inte att det ger någon effekt det heller?? :( hur ska jag använda det? BCAA och koffein finns att köpa billigt! :)

Då kör jag varannan vecka med koffein och varannan utan men ska jag köra styrke eller massa veckan med kreatin, det är nämligen så att jag kör varannan vecka styrka och varannan massa!? :)

Varför och hur?

Kreatin kör du uppladdning en vecka, det står på paketet. Sedan forsätter du med en lägre dos i ungefär två månader. Därefter slutar du en måndag, och sedan börjar en ny uppladdning.

Angående varannan vecka styrka, varannan vecka massa så tror jag att det är bäst att du delar upp så att du kör i 4-veckorsperioder. Jag kan inte så mycket om det, men det är någonting jag läst. Vissa kör nämligen 4 veckor lågreps, sedan 4 mellan, och sist 4 högreps. Sedan börjar de om.

Dodel
2013-01-08, 18:49
Gainer är väl inte heller så nödvändigt för dig? Du går i skolan gissar jag på.
Obegränsat med mjölk och bra mat! Antagligen så får du mat hemma.

Lägg dina pengar på något annat än Gainer. Om du nu måste ha något. Köp ett proteinpulver.

Jag har nog med mjölk hemma och äter väldigt mycket mat också tar en shake innan skolan kl 07:30, en shake när jag kommer hem cirka 15:30 och en shake tillsammans med maten efter gymmet plus att jag äter mackor/ägg tillsammans med shaken vill gå upp i vikt så fort som möjligt. Sedan 20 augusti i höstas har jag gått från 68kg till 77kg med hjälp av bra mat hård träning och framför allt Gainer. :)
Ni ska inte tro att det bara är fett jag lagt på mig men nog är det fett också annars omöjligt att gå upp 7kg muskler! :)