handdator

Visa fullständig version : Vill bli stor.

abebabe
2013-01-04, 02:17
Hej!

finns säkert hundratals trådar om detta, men hittar ingen atm.

Som topic lyder vill jag gå upp i vikt, på snabbast möjliga sätt, så nu undrar jag hur jag ska gå till väga.
Det var väldigt längesedan jag tränade men har nu bestämt mig för att ta tag i det. Vill nu ha tips om kost, kosttillskott och ett bra schema. Jag har planerat att träna 4ggr i veckan.
Är 185 cm lång och väger 65 kg om det nu spelar någon roll.

Tack på förhand! :)

Petoria
2013-01-04, 02:21
Ät mycket, träna mycket (och rätt).

Honken
2013-01-04, 02:22
Satsa på att bli så stark som möjligt på alla stora övningar. Tunga marklyft, många chins (gärna viktade), samma gäller dips, bänk, rodd, böj and so on.

Går du upp i vikt och blir starkare hela tiden så gör du rätt. Går du inte upp i vikt eller blir starkare så är det dags att se över träningsschemat och börja äta och sova bättre/mer.

cero
2013-01-04, 02:22
1: Schema: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454
2: Ät minst 2g protein per kilo kroppsvikt och dag.
3: Ligg på ett litet energiöverskott, så du går upp i vikt långsamt. Går du upp för snabbt blir det massa fett som du får skala bort i efterhand.
4: Skynda långsamt. Kom ihåg att teknik (googla och lär dig övningarna som du ska köra ordentligt) och att hålla sig skadefri är mycket viktigare än att klara 100 KG i bänken innan sommaren.
5: Se till att hela tiden bli starkare i gymmet.

Kosttillskott behövs inte. Möjligtvis lite vassle direkt efter gympasset.

Dav0d
2013-01-04, 03:14
1: Schema: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454
2: Ät minst 2g protein per kilo kroppsvikt och dag.
3: Ligg på ett litet energiöverskott, så du går upp i vikt långsamt. Går du upp för snabbt blir det massa fett som du får skala bort i efterhand.
4: Skynda långsamt. Kom ihåg att teknik (googla och lär dig övningarna som du ska köra ordentligt) och att hålla sig skadefri är mycket viktigare än att klara 100 KG i bänken innan sommaren.
5: Se till att hela tiden bli starkare i gymmet.

Kosttillskott behövs inte. Möjligtvis lite vassle direkt efter gympasset.

+1, bara lyssna på dessa. Fungerar utmärkt i början.

Störd
2013-01-04, 03:16
Låt mig gissa. Nyårs löfte? :d
+1 på Cero dock.

Jorgen
2013-01-04, 08:12
Hej!

finns säkert hundratals trådar om detta, men hittar ingen atm.

Som topic lyder vill jag gå upp i vikt, på snabbast möjliga sätt, så nu undrar jag hur jag ska gå till väga.
Det var väldigt längesedan jag tränade men har nu bestämt mig för att ta tag i det. Vill nu ha tips om kost, kosttillskott och ett bra schema. Jag har planerat att träna 4ggr i veckan.
Är 185 cm lång och väger 65 kg om det nu spelar någon roll.

Tack på förhand! :)

Träningsfrågor i träningsdelen, kostfrågor i kostdelen och tillskottsfrågor i kosttillskottsdelen.

§6. När du postar ett inlägg, se då till att du postar det i rätt kategori. En post rörande träning hör inte hemma i ”kost & näring”. Postar du fel av misstag, skicka då ett PM till en moderator, så flyttar vi inlägget åt dig. Ditt inlägg bör även ha en genomtänkt rubrik som speglar innehållet för din frågeställning så att andra medlemmar kan få en bild av trådens innehåll redan genom att läsa titeln.