lurifaxen
2013-01-04, 00:34
Hej på er.
Efter att ha läst runt lite har jag nu tänkt kicka igång min egna viktminskningsperiod.
Förstått att det handlar om KCAL-underskott, men jag skulle ändå vilja veta hur lågt man kan ligga utan att kroppen går in i svältläge istället?
Min tanke på mat att ha hemma är följande:
Kyckling
Köttfärs
Kött
Tonfisk
ägg
Keso, lätt
Kvarg, lätt (kesella)
bacon?
kalkon
Grönsaker
wookgrönsaker
Sparris
spenat
broccoli
Sesamfrön, linfrön (hela), solrosfrön
lightproudukter
exempelvis cola zero(?), fun light till kesellan.
Exempel på måltider, i lagom mängd:
Frukost: havregrynsgröt
alt. äggröra med kalkon och paprika
Lunch: Kokt ägg med spenat och broccoli
Middag: grillad kycklingfile med ungsbakade grönsaker (exempelvis morötter, paprika)
kvällsmål: lite frön bakade i ugn.
Som motion blir det ca 40 min på crosstrainern om dagen framför TV:n, inkl promenader med vovven. Gymmet lär besökas 2-3 gånger i veckan för styrketräning (finns ju ingen anledning att gå ner i fettprocent om man inte har något att visa upp...).
Jag är 20 år, tjej, ca 170cm och som levt lite för länge på myskvällar, polly och snabbmat. Målvikten ligger på runt 58-60kg. Eller tills magrutorna syns igen, jag brukar nämligen undvika att väga mig. Men gissar att det är ca 15kg som ska bort.
Hur ställer ni er till detta?
Efter att ha läst runt lite har jag nu tänkt kicka igång min egna viktminskningsperiod.
Förstått att det handlar om KCAL-underskott, men jag skulle ändå vilja veta hur lågt man kan ligga utan att kroppen går in i svältläge istället?
Min tanke på mat att ha hemma är följande:
Kyckling
Köttfärs
Kött
Tonfisk
ägg
Keso, lätt
Kvarg, lätt (kesella)
bacon?
kalkon
Grönsaker
wookgrönsaker
Sparris
spenat
broccoli
Sesamfrön, linfrön (hela), solrosfrön
lightproudukter
exempelvis cola zero(?), fun light till kesellan.
Exempel på måltider, i lagom mängd:
Frukost: havregrynsgröt
alt. äggröra med kalkon och paprika
Lunch: Kokt ägg med spenat och broccoli
Middag: grillad kycklingfile med ungsbakade grönsaker (exempelvis morötter, paprika)
kvällsmål: lite frön bakade i ugn.
Som motion blir det ca 40 min på crosstrainern om dagen framför TV:n, inkl promenader med vovven. Gymmet lär besökas 2-3 gånger i veckan för styrketräning (finns ju ingen anledning att gå ner i fettprocent om man inte har något att visa upp...).
Jag är 20 år, tjej, ca 170cm och som levt lite för länge på myskvällar, polly och snabbmat. Målvikten ligger på runt 58-60kg. Eller tills magrutorna syns igen, jag brukar nämligen undvika att väga mig. Men gissar att det är ca 15kg som ska bort.
Hur ställer ni er till detta?