Visa fullständig version : 1000 Kcal diet?
mikael99
2013-01-03, 14:57
Hejsan. jag har påbörjat en 1000kcal diet. äter 2 mål om dagen. hur mycket tappar man i veckan ca på detta? äter enbart protein. tex kyckling och spenat. Och en hel del vatten.
beror på bla hur mkt du väger och hur mycket du rör på dig ...
sen kroppen behöver fett osv med, inte bara protein
StretfordEnd
2013-01-03, 15:02
Det beror på hur mycket kalorier du förbrukar per dygn. En man med "normal" energiförbrukning hade väl gått ner 1,5-3kg per vecka på en sådan diet.
Det största problemet är emellertid att man skulle avlida efter ett tag, eftersom fett är livsnödvändigt.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kaninsv%C3%A4lt
mikael99
2013-01-03, 15:06
Just nu blir det inte mycket kcal per dag. jag skruvar med skotern. samt åker skoter. slår igång med gymmet igen så fort som möjligt när jag börjat skolan igen. samt boxning träning.
90 kilo cirkus på 184. vägt 115. och var nere på 85 i sommras men gått upp igen.. vill ner till 80 ca.
du lär förbrukar iaf ca 2000 kcal/dag drygt, lätt
dvs 1000kcal underskott = ca 1kg i veckan teoretiskt sett
lägg in fett i din kost, seriöst
StretfordEnd
2013-01-03, 15:14
Just nu blir det inte mycket kcal per dag. jag skruvar med skotern. samt åker skoter. slår igång med gymmet igen så fort som möjligt när jag börjat skolan igen. samt boxning träning.
90 kilo cirkus på 184. vägt 115. och var nere på 85 i sommras men gått upp igen.. vill ner till 80 ca.
Om du ligger i sängen och andas ett dygn så gör din kropp av med ~2500kcal. Med den aktiviteten du nämner skulle jag säga minst 3000kcal. Det betyder att du kommer gå ner 2kg per vecka med din diet. Lycka till! (Inte, lägg in fett för att överleva och kolhydrater för att inte vilja ta livet av dig)
Om du ligger i sängen och andas ett dygn så gör din kropp av med ~2500kcal. Med den aktiviteten du nämner skulle jag säga minst 3000kcal. Det betyder att du kommer gå ner 2kg per vecka med din diet. Lycka till! (Inte, lägg in fett för att överleva och kolhydrater för att inte vilja ta livet av dig)
jag väger 98 och min BMR enligt Harris&Benedic är 2130
han hade ju inte börjat gymma och boxa än, men iaf 2500-3000 kcal är väl det han kommer förbruka - då
mikael99
2013-01-03, 15:17
Vad är bra. å kcal snåla fetter jag borde äta då som finns i dom flesta hem?
Vad är bra. å kcal snåla fetter jag borde äta då som finns i dom flesta hem?
fett innehåller 9kcal/g oavsett källa
raps- och olivolja, ett par msk om dagen ger 30g fett = ca 300kcal extra
smör/margarin
nötter
fetare kött tex nötfärs, lax, makrill, sill
ägg (hela, dvs med gulan)
går du ner mer än säg 1kg i veckan tror jag det är svårt att INTE tappa muskelmassa på köpet, i synnerhet om du, just nu, inte styrketränar
fett innehåller 9kcal/g oavsett källa
raps- och olivolja, ett par msk om dagen ger 30g fett = ca 300kcal extra
smör/margarin
nötter
fetare kött tex nötfärs, lax, makrill, sill
ägg (hela, dvs med gulan)
går du ner mer än säg 1kg i veckan tror jag det är svårt att INTE tappa muskelmassa på köpet, i synnerhet om du, just nu, inte styrketränar
Fett från nötfärs är väl ingen "bra" fettkälla?
Fett från nötfärs är väl ingen "bra" fettkälla?
http://traningslara.se/fleromattat-fett-vs-mattat-fett-tva-svenska-interventionsstudier/
http://traningslara.se/om-mattat-fett-kolesterol-samt-tips-for-att-oka-pa-fettet-i-kosten/
Reaper123
2013-01-03, 15:37
90 kilo cirkus på 184. vägt 115. och var nere på 85 i sommras men gått upp igen.. vill ner till 80 ca.Jag förbrukar ungefär 3000-3300 kcal/dag på mina 85 kg med motsvarande akvitetsnivå, vilket skulle betyda att jag tappar över 2kg/vecka med 1000 kcal IN...
Nu kan du bara ta reda på detta genom att testa, men du kommer tappa galet mycket i vikt första veckan (mycket vätska pga "0" kolhydrater och mindre bukfylla) och vecka 2-3 kommer visa mer exakt hur mycket fett du tappar.
Ps. Nu spekulerar jag endast. Men finns risk att du tappar en hel del onödig fettfri massa om du ej ser till att träna TUNG stryketräning 2-3 ggr/vecka under en sån här quickfix-liknande diet Ds.
http://traningslara.se/fleromattat-fett-vs-mattat-fett-tva-svenska-interventionsstudier/
http://traningslara.se/om-mattat-fett-kolesterol-samt-tips-for-att-oka-pa-fettet-i-kosten/
Den artikeln har jag inte sett. Mycket intressant! Tack!
Jag blev tillrättavisad, vilket var lite det jag hoppades på, därav citationstecknen :)
Jag har haft nån sorts osäker föreställning om fettet i framför allt nöt och fläskkött. Härligt att det klarnade lite och att man kan köra på med sin köttfärs!:hbang:
monsterek
2013-01-03, 22:13
Runt 2000 kcal låter vettigt annars tappar du muskelmassa. Ät mycket protein som du tänk, lägg in kolisarna där de behövs, dvs runt träningen och som de andra säger, försök att få i dig lite fetter men "inga större mängder" . Och tänlk på att en BRA deff tar lite mer tid än snabbdeff då du även tappar muskelmassa.. Lycka till!
gratefuldead
2013-01-03, 22:28
Svältdieter är för idioter.
Svältdieter är för idioter.
jasså?
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=184629
GustavFors
2013-01-06, 21:01
1000kcal per dag är väldigt ohälsosamt fast du har en bra fördelning på dina macros, du har dock en värdelös fördelning på dem och det göra saken ännu värre. :smash:
"Lyssnade nyss på Body Radio med Ola Wallengren och han snackade bl.a. om hur han hade lyckats köra väldigt låg nivå av energi samtidigt som han behöll muskelmassan. Detta genom att vara mycket noga med Eaa-intag och proteinpulver-intag."
Vilket skitsnack det där är reklam riktat mot idioter som inte förstår bättre.
azrael109
2013-01-06, 21:05
1000kcal per dag är väldigt ohälsosamt fast du har en bra fördelning på dina macros, du har dock en värdelös fördelning på dem och det göra saken ännu värre. :smash:
"Lyssnade nyss på Body Radio med Ola Wallengren och han snackade bl.a. om hur han hade lyckats köra väldigt låg nivå av energi samtidigt som han behöll muskelmassan. Detta genom att vara mycket noga med Eaa-intag och proteinpulver-intag."
Vilket skitsnack det där är reklam riktat mot idioter som inte förstår bättre.
Har du några källor till dina påståenden eller är det bara vad du tycker?
Finns väldigt många som får väldigt bra resultat med VLCDs.
OP bör om inte annat läsa på lite om det men ligger relativt rätt på det. Fettfritt kött + grönsaker brukar vara stommen.
GustavFors
2013-01-06, 21:09
Har du några källor till dina påståenden eller är det bara vad du tycker?
Finns väldigt många som får väldigt bra resultat med VLCDs.
OP bör om inte annat läsa på lite om det men ligger relativt rätt på det. Fettfritt kött + grönsaker brukar vara stommen.
Säger inte att det är en dålig diet (vet inte ens vad det är), så länge man är i ett kalori underskott så tappar man vikt. Dock att EAA och proteinpulver skulle vara bättre än protein källor som kyckling och lax stämmer inte. Äter du mycket kyckling och fisk så får du mer än tillräckligt med bcaa.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.