Visa fullständig version : Bäst betalda ingenjörskategorin?
Trashcan
2013-01-01, 23:30
Funderar på att plugga vidare med ett masterprogram, men jag lyckas inte få någon klarhet i vilken ingenjörskategori som har bäst betalt. Så länge det är teknikrelaterat tycker jag antagligen att det är hur kul som helst. Är elektronikkonstruktör nu, tjänar rätt bra, och har uppfattningen att just elektronikkonstruktör ligger ganska högt i lön bland ingenjörer. Det vore dock, som sagt, kul att utforska vad det finns för andra möjligheter,
Någon som vet vilka ingenjörer som drar in mest?
BisonLGcrew
2013-01-01, 23:41
Civilingenjörer... visst el är bra. Allt är bra. IM (industrial management) är vägen till managementkonsultande vilket säger sig självt antar jag. Om du gillar el, kör elektro, mekatronik el nåt. Du blir nog tät oavsett
Gabriel174
2013-01-01, 23:43
Industriell ekonomi
Elektroteknik och teknisk fysik lär ju lika högt eftersom de anses vara svårast. Sista året på gymnasiet kom KTH/dalarna och marknadsförde materialdesign. Som det framfördes så har industrin ett otroligt sug efter just denna nischen, men det kan förstås ha varit skitsnack?
Överlag tror jag det är en god idé att välja någon av de breda klassiska inriktningarna som kemi, mekanik osv. fler jobbmöjligheter.
BisonLGcrew
2013-01-01, 23:56
Cashen ökar inte nödvändigtvis med hur svårt det är att valsa igenom. Industriell ekonomi=industrial management på engelska, snart klar med den mastern och den är bra. Dock minimalt med elektroner att göra
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.