ShippEn
2013-01-01, 20:02
Är inte 100% säker på hur jag ska lägga upp min kost för att förbättra mina resultat så jag har några små frågor som jag tror mig veta svaren men vill bara vara säker.
Jag tränar Mån,Ons,Fre,Sön. Cirka 60-80 mins / pass. Väger ca 72kg.
Jag har stannat lite vid denna vikt, 70-73kg. Jag gick upp från 59kg till 72kg på cirka 10 veckor och nu 10 veckor efter det så ligger jag på samma vikt, har dock varit sjuk en del och missat många träningspass och ätit dåligt.
Nu till några små frågor och funderingar.
-Hur mycket kalorier bör jag få i mig per dag? ( i runda slängar )
I nu läget vet jag inte vad jag ligger på / dag men det blir en del känns det som. Får i allafall i mig 140+ gram protein / dag.
-Är det något annat med kosten jag bör tänka på?
-Gör det något att man en dag ligger under den mängd kalorier man bör får i sig / dag och sen ligger man över. ( bygger musklerna fortfarande upp sig som de ska ? )
Äter väldigt sällan dåligt men kan bli ett par dagar i månaden då aptiten inte alls finns där.
Jag tränar Mån,Ons,Fre,Sön. Cirka 60-80 mins / pass. Väger ca 72kg.
Jag har stannat lite vid denna vikt, 70-73kg. Jag gick upp från 59kg till 72kg på cirka 10 veckor och nu 10 veckor efter det så ligger jag på samma vikt, har dock varit sjuk en del och missat många träningspass och ätit dåligt.
Nu till några små frågor och funderingar.
-Hur mycket kalorier bör jag få i mig per dag? ( i runda slängar )
I nu läget vet jag inte vad jag ligger på / dag men det blir en del känns det som. Får i allafall i mig 140+ gram protein / dag.
-Är det något annat med kosten jag bör tänka på?
-Gör det något att man en dag ligger under den mängd kalorier man bör får i sig / dag och sen ligger man över. ( bygger musklerna fortfarande upp sig som de ska ? )
Äter väldigt sällan dåligt men kan bli ett par dagar i månaden då aptiten inte alls finns där.