handdator

Visa fullständig version : SL-Deff!

Dragkroken
2013-01-01, 01:46
Hej!

Har tränat stryrketräning i många år och har igentligen aldrig funderat på hur jag ser ut, men har under en period nu börjat lägga lite för mycket vikt på utseendet, detta börjar bli ganska frustrerande då jag aldrig har brytt mig, men men. Mitt mål har alltid varit att vara stark och ha kul. Vilket jag är och har :)
Men till min fråga,
Hur kan jag enklast börja träna väck min "SL-mage" och börja bränna av lite kroppsfett utan att helst tappa allt för mycket muskelmassa/styrka (om det sista ens är möjligt)
Ligger väl på ca 250-300kcal överskott i princip hela tiden grundat på den formel som finns, detta gör att jag stadigt behåller min vikt, på nått så när.
Skall jag lägga mig på ett minusbehov och börja köra cardio, eller räcker det att bara gå på balans? Tränar idagsläget mest SL-baserat, Böj/bänk 2ggr i veckan och 1 markpass, kör även lite komplement men mest för att "stretcha" :)

Tacksam om svar!

Latissimus Dorsi
2013-01-01, 01:48
Deffa, att gå minus i kalorier räcker om du vill gå ner i vikt och därmed ner i fettvikt. Men lite cardio har väl aldrig dödat någon.

Sheogorath
2013-01-01, 10:33
Ligger man på ett stadigt överskott ökar man stadigt i vikt. Ligger du stilla i vikt över en viss mätperiod ligger du sannolikt på energibalans under den mätperioden. Varken mer eller mindre. Det kan ingen formel ändra på.

NNIF
2013-01-01, 12:48
deff som deff: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881