Visa fullständig version : viktminskning extrahud!
Hejsan!
jag har börjat med nutrilett diet precis, som man tar 5 påsar per dag och inget mer, då ska man antagligen gå ner i vikt ganska fort. nu väger jag 80kg hade tänkt att gå ner ca 15kg men är lite orolig om jag kommer på någon extra hud som bara hänger om jag går ner så fort.
är det nåt att va orolig över?
är ca 178cm lång
Tack i förhand!:)
jag beklagar verkligen att du har börjat med en sådan skitdiet, som är 1steg fram 2steg bak, du kommer aldrig lära dig hur man äter riktig mat och behåller sin vikt om du gör detta
sedan är huden elastisk och hur hängig den kommer vara ibörjan beror på hur fort du går ner i vikt
okay :/ jag har gått ner i vikt en gång förut genom att bara äta bättre men nu har jag gått upp i vikt igen och ville hitta någon snabb lösning
Håller med NNIF - lär dig äta rätt mat istället. Jag höll på med den där nutrilettdieten för några år sedan. Det enda som hände var att jag var konstant hungrig, orkeslös, gick upp i vikt så fort jag började äta normalt igen och lärde mig - ingenting.
Idag är jag iofs inte heller nån kostexpert - men jag vet iaf att det är mat man ska äta!
Överskottshud är ju knappast något du behöver oroa dig om du ska ner från 80kg.
Men om du är orolig över hur du ska se ut i slutändan så ät ordentligt och styrketräna.
okay tack så mycket för svaren :)
Lychgate
2012-12-30, 07:40
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Gör det ordentligt. Pulverdiet är det värsta sättet om man är orolig för lös hud.
massakay
2012-12-30, 08:25
nu har jag gått upp i vikt igen och ville hitta någon snabb lösning
Det finns inga snabba lösningar som är bra. Du måste hitta en diet som du kan leva med resten av livet, och inte bara för t.ex ett par månader. Så glöm Nutrilett skiten
okay :/ jag har gått ner i vikt en gång förut genom att bara äta bättre men nu har jag gått upp i vikt igen och ville hitta någon snabb lösning
att gå ner i vikt och behålla finns det ingen snabbt lösning för > att behålla sin vikt är ett mycket långsiktigt projekt, det hör man ju på namnet.
Lägg ner nutrilett-tramset, det är för folk som gjort magoperationer. Ät åtminstone kvarg och ägg med frukter 2-3ggr om dagen. En burk tonfisk med några tomater till lunch och kycklingfile med en knippa kokt broccoli till middag.
Sparsamt med ris, pasta - ät hellre kokt potatis och andra rotfrukter.
Se det var väl inte så svårt? kan hjälpa dig med mer exakta mängder om du vill och ger mig mer info om dig själv. Samt hur du kan behålla vikten sen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.