handdator

Visa fullständig version : Bonnbrännan som aldrig vill försvinna...

simonion
2012-12-28, 09:52
Tjena!
Jag var ute på en cykelsemester i juni där jag cyklade från Närke till Skåne och sedan dess har jag haft värsta brännan på armarna med en riktigt skarp kontur efter t-shirten jag hade på mig när jag cyklade.
Hur jag än solat för att jämna ut färgen har det inte hjälpt...
Jag undrar om det finns något man kan göra och är det verkligen normalt att en bonnbränna håller i sig så här länge?

Catstyle
2012-12-28, 10:13
Värre än Rasmussen?

http://www.forgecycle.com/ride/rasmussen.jpg

Morty
2012-12-28, 10:25
Tjena!
Jag var ute på en cykelsemester i juni där jag cyklade från Närke till Skåne och sedan dess har jag haft värsta brännan på armarna med en riktigt skarp kontur efter t-shirten jag hade på mig när jag cyklade.
Hur jag än solat för att jämna ut färgen har det inte hjälpt...
Jag undrar om det finns något man kan göra och är det verkligen normalt att en bonnbränna håller i sig så här länge?

Cykelbränna kallas det och det är status!

Nä men, för att bli av med det så måste du prickskjuta solskyddsfaktor. Köp ett stift och dra längst med kanten och applicera sen samma styrka på hela den bruna delen av armen.

Tolkia
2012-12-28, 11:05
Ang. din fråga om det är normalt, så ja, det är det. Senast om några år kommer det att ha jämnat ut sig (om du inte späder på den), men det kan ta länge om det är en rejäl gräns.

simonion
2016-12-29, 01:03
Ang. din fråga om det är normalt, så ja, det är det. Senast om några år kommer det att ha jämnat ut sig (om du inte späder på den), men det kan ta länge om det är en rejäl gräns.

Långt mycket senare och skoja inte! Jag har fortfarande en viss nyansskillnad på exakt samma ställe som efter cyklandet och jag har sett till att inte späda på den under all denna tid. *screwy*

Gerdler
2016-12-29, 01:28
Har man lättare att bli brun på ett ställe som varit brunt året innan?

shut teh face
2016-12-29, 07:23
Har man lättare att bli brun på ett ställe som varit brunt året innan?

Ja

Tree Fiddy
2016-12-29, 08:25
Värre än Rasmussen?

http://www.forgecycle.com/ride/rasmussen.jpg

Va i helvete