Visa fullständig version : Fett minskning
mikael99
2012-12-28, 03:34
Hejsan. har tappat lite av mina resultat då jag inte orkat träna så mycket.
startvikt 115.
i sommras 85 (med kläder)
nu ca 95 (med kläder)
Jag har tränat på gym regelbundet men nu senaste tiden har det inte funnits motivation eller ork. Jag tänkte ta tag i detta nu och börja köra 2 pass i veckan. bröst triceps axlar och ben/rygg. och 2 pass boxning i veckan. samt idrott 1 gång i veckan. men det är kosten jag funderar över. hur bör jag äta? vad? och hur bör jag träna på gymmet. tungt, eller lätt å många reps?
vill nå en målvikt på ca 80kilo. Någon som vet bra tillskott som en skjuss i röven?
tacksam för svar.
nej finns inga tillskott som verkligen kan hjälpa dig. It's all in your mind brother
du bör äta ganska gott om protein, ca 2g/kg kroppsvikt = cirkus 170-200g om dagen och iaf 50-70g fett och resten kolhydrater.
Försök verkligen att ÄTA dina kalorier, undvik mjölk, juice och proteindrinkar i stor utsträckning
du kan läsa bra om dett här: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881
på gymmet bör du köra tungt, träna som om du skulle öka i styrka och massa - då får du bäst signaler för att bibehålla muskklerna
nej finns inga tillskott som verkligen kan hjälpa dig. It's all in your mind brother
En bra PWO ger väl ändå en bra "skjuss i röven"?
Fast, å andra sidan.. om man inte kan släpa sig iväg till gymmet och träna tungt utan PWO's borde man kanske inte använda sig av PWO's anyhow.. :)
Till TS:
Do what he (NNIF) said. I övrigt är inte macro-förslagen huggna i sten på nåt sätt. Personligen föredrar jag ca 150g kolhydrater på träningsdagar, ca 60-70g fett och resten protein. Men det är jag det.
Hur du bör äta, ja, så som du trivs bäst. Personligen äter jag större delen av dagens mat efter träningen, oavsett om ja deffar/bulkar.
Lycka till.
ja pwo kanske kan ge lite extra kick till just styrketräningen
Fast som du skrev, it's all in your mind. Har man det inte där utan något tillskott, kommer man inte få det med något heller.
Fast som du skrev, it's all in your mind. Har man det inte där utan något tillskott, kommer man inte få det med något heller.
okej då 99% is in your mind ;)
jag tycker ändå att PWO mest är just placebo "nu har jag tagit min rage xxL pump nu blire åka av!" typ :)
jag tycker ändå att PWO mest är just placebo "nu har jag tagit min rage xxL pump nu blire åka av!" typ :)
Haha alltså, jag höll med dig. Anser att allt sitter i huvudet.
Jag får inte någon placebo-effekt av de PWO's med en innehållsförteckning som passar mig. Det är skillnad på att dricka lite vatten innan träningen och att blanda ner 1-2 skopor craze (tillexempel) i vattnet. :) Nu kanske Craze inte va nån bra PWO att använda som exempel då jag personligen tycker den är "för stark" och ger mig lite mer stim än jag eftersöker i en PWO.
Skulle det sen vara så att TS brukade en PWO och endast fick ut en placebo effek, så är väl det inte mindre bra för det? Ger det en mental skjuts (oavsett om den är på "riktigt" eller bara inbillad) så gör den väl ändå det? Om du nu förstår hur ja tänker :)
stromming
2012-12-28, 10:59
Det blir väl inte sämre för det? Men kanske mindre manligt
+1
Folk tenderar att lägga ner mycket tankar kring vilken pwo som fungerar bäst och vilken som har coolast namn, vilken som är dyrast per portion etc.
De borde istället fundera på sina lyft.
Att sova på nätterna kan ge lite mer ork till att träna.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.