handdator

Visa fullständig version : Kaos med deff efter separation

slo
2012-12-26, 14:18
Hej på Er!

Jag har senaste året genomgått en ganska stor viktnedgång och fettminskning, höll en strikt lågkolhydratsdiet, med mycket motion såsom Squash, Gym, cykel osv osv.

Till mitt problem: I November så tog min relation med min sambo sedan 3 år tillbaka slut. Detta tog(tar) mig väldigt hårt och jag har verkligen inte mått bra den senaste tiden, och detta har medfört att jag hänger med mina polare ut på krogen minst 2 gånger i veckan och dricker alkohol och missköter min kost totalt, har lagt på mitt ganska mycket fett runt mage, rumpa och lår på väldigt kort tid nu. *facepalm*

Jag skulle vilja hitta tillbaka till det det drivet och orken/lusten att sköta träning, kost, och allt det där. Det känns sjukt svårt då jag inte är på topp och umgås mycket med mina vänner, vilket hjälper i sig, men det dricks en hel del alkohol i min vänskapskrets.. Jag vet inte vad jag vill med tråden egentligen, men skulle vilja ha lite tips på vad ni gör/gjort för att få upp motivationen och drivet för träningen efter liknanade händelser?

Vilsen..

nitz
2012-12-26, 14:38
Det jag skulle kunna tänka mig är att du kommer må bättre om du ser till att träna än om du bara sitter hemma.
Så mitt tips är att släpa dig till gymmet, kör ditt istället för att sitta och må dåligt.
Har du några praktiska saker som ligger kvar efter uppbrytet? Alltså något som det har lett till som du måste ta tag i?
Angående festa med polarna så är det ingen omöjlighet att festa och ha en bra form.

slo
2012-12-26, 14:41
Det jag skulle kunna tänka mig är att du kommer må bättre om du ser till att träna än om du bara sitter hemma.
Så mitt tips är att släpa dig till gymmet, kör ditt istället för att sitta och må dåligt.
Har du några praktiska saker som ligger kvar efter uppbrytet? Alltså något som det har lett till som du måste ta tag i?
Angående festa med polarna så är det ingen omöjlighet att festa och ha en bra form.

Visst är det nog så att fokus på träning skulle få mig att må bättre, problemet är att när jag väl tränar nu så känns det hopplöst mer eller mindre, inte alls lika roligt som det var förut osv..

Allt det praktiska är klart, så det är inga problem där egentligen.

Angående att hålla bra form och festa, det skulle jag vilja kunna. Gäller det då bara att hålla sitt tränings-schema och kost-schema prickfritt på vardagar och sedan gå på fest på helgen och åter till schemat igen?

nitz
2012-12-26, 14:55
Visst är det nog så att fokus på träning skulle få mig att må bättre, problemet är att när jag väl tränar nu så känns det hopplöst mer eller mindre, inte alls lika roligt som det var förut osv..

Jag tror fortfarande på att köra på och försöka hitta glädjen, med tid så borde det bli bättre, jag vågar dock inte säga något säkert eftersom bara du kan sätta dig in i din egen situation.

Angående att hålla bra form och festa, det skulle jag vilja kunna. Gäller det då bara att hålla sitt tränings-schema och kost-schema prickfritt på vardagar och sedan gå på fest på helgen och åter till schemat igen?

Jag brukar hålla träningsschemat någorlunda prickfritt under vardagarna och kostschemat har jag faktiskt inget.
Men ser till att ligga på en lagom nivå där.
Det intressanta också är ju det att jag köper helt att alkohol ingår, så är det liksom.
Men hur ser andra faktorer ut? Fyllekäk? Bakfyllekäk? osv.

Maine_Cat
2012-12-26, 15:16
Hej på Er!

Jag har senaste året genomgått en ganska stor viktnedgång och fettminskning, höll en strikt lågkolhydratsdiet, med mycket motion såsom Squash, Gym, cykel osv osv.

Till mitt problem: I November så tog min relation med min sambo sedan 3 år tillbaka slut. Detta tog(tar) mig väldigt hårt och jag har verkligen inte mått bra den senaste tiden, och detta har medfört att jag hänger med mina polare ut på krogen minst 2 gånger i veckan och dricker alkohol och missköter min kost totalt, har lagt på mitt ganska mycket fett runt mage, rumpa och lår på väldigt kort tid nu. *facepalm*

Jag skulle vilja hitta tillbaka till det det drivet och orken/lusten att sköta träning, kost, och allt det där. Det känns sjukt svårt då jag inte är på topp och umgås mycket med mina vänner, vilket hjälper i sig, men det dricks en hel del alkohol i min vänskapskrets.. Jag vet inte vad jag vill med tråden egentligen, men skulle vilja ha lite tips på vad ni gör/gjort för att få upp motivationen och drivet för träningen efter liknanade händelser?

Vilsen..

Att separationer påverkar en känner de flesta igen dock är det inte nödvändigt att grotta ner sig i elände för det. Sätt dig ner och formulera konkreta mål och hur du ska ta dig dit. Ofta får en avsluta viss vänskap som påverkar en negativt. När motivation tryter eller relationer förändras här så gnälls det max en vecka och tycka synd om mig. Tar sedan fram kalendern skriver i vilka dagar och vad som ska tränas, förbereder träningskläder, mat och lägger passen direkt före eller efter arbete/studier aldrig hem emellan. Bokar in belöningar som bio, en bok eller en ny träningsform etc. Sätter upp visioner tokiga mål men också realistiska del mål på en, tre , sex och tolv månader framåt. Fysiskträning kompletteras med mentalträning. Här kan det även unnas ett par PT-timmar vilket får fart på mig när det står och stampar och känns tungt. Fullt ös i mp3 och en rensar hjärnan bra till Ozzy :hbang:

NNIF
2012-12-26, 20:05
Jag beklagar att det tog slut, kom ihåg att du är värd mycket mer än vad en kvinna kan erbjuda dig! Du är en gud bland myror!

Har inga tips tyvärr.

jasonmago
2012-12-26, 20:21
http://www.youtube.com/watch?v=Zgjc43v9n6I

Så fort min motivation brister så lyssnar jag på sånt här.

LillisJ
2012-12-26, 23:12
Tråkigt att det tog slut. Brukar tänka såhär;

Vill du vara den som gav upp, eller den som gjorde något storslaget?

vicarious
2012-12-26, 23:30
Är oftast inte drickan som ger extrakilona, utan all mat/snacks som slinker ned i samband. Försök styr upp kosten i första hand. För det finns det tyvärr inga genvägar utan oftast disciplin som krävs.

Tycker inte du bör dricka flera kvällar i veckan på regelbunden basis heller, men tänker inte ge mig in den debatten :)

Tolkia
2012-12-27, 19:52
Styr upp ditt drickande. Att försöka dränka sorgen och besvikelsen i sprit kan få konsekvenser som är betydligt värre än några extrakilon.