Visa fullständig version : SLV's KostVaneKollen
http://www7.slv.se/Matvanekollen/undersokning/publikundersokningstartsida
Hade 11 av 12 möjliga, äter tydligen rätt hyfsat.
Malmberg
2012-12-25, 05:47
5
Lagom är bäst?
Degpekka
2012-12-25, 06:35
Jag fick 6 poäng... totalt meningslöst! :)
Eddie Vedder
2012-12-25, 10:00
Jag ändrade rubriken lite. Det är varken Läkemedelsverket eller Lantmäteriverket. :D
Fick 7 points.
Undersökningen är dock löjlig. Jag äter aldrig bröd vilket gör den meningslös.
Folks besatthet av att man ska proppa i sig bröd varje dag för att må bra är ju sinnessjuk.
Jag fick 6 poäng också och jag håller med folk om att den är löjlig. Bara för att jag inte äter hårt bröd eller har matfett på mina mackor så har jag fel kosthållning?
exevision
2012-12-25, 11:10
9 poäng
Old Nick
2012-12-25, 13:02
3 poäng.
Inte konstigt. Jag äter inte margarin eller bröd. Frukt och bär inmundigar jag ytterst sällan i några större kvantiteter. Några hallon i filmjölken ibland. Kanske lite jordgubbar med grädde på sommaren.
Livsmedelsverket är förstås fria att ge mig bannor för att jag inte lever på socker, mjöl och industrifetter. Jag kan inte påstå att jag bryr mig. Klåparna vet ingenting om bra kost. Jag fortsätter att äta kött, fisk, fågel, ägg, grönsaker, samt fullfeta mejeriprodukter och mår hur bra som helst.
9 poäng. Gissar att min konsumtion av läsk 5 ggr / vecka drar ned poängen.
Men läsk är bra för mig att balansera blodsockret under träningen.
Sedan gillar jag inte hårt bröd:d.
Wtf, den säger åt mig att äta kött och "mer grönsaker". Come at me SLV, you know nothin.
Fick 5 poäng. Jävla funlight som förstör allt...
Fick 6 poäng. Men är pommes frites och stekt potatis verkligen samma kalorimängd?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.