Visa fullständig version : Kost efter träning
Hej!
Här kommer en fråga från min bror (för er som sett min förra tråd).
Kan man klara sig på:
10 g EAA: Direkt efter gym
3-4 bananer: 15 min efter träning
20 g vassle: 1 timme efter avslutat gym
20 g vassle: 2 timmar efter föregående
Lunch med jobbet: 1 timme efter senaste shaken med fullvärdigt protein, samt runt 80 g kolhydrater + sallad osv
Räcker detta? Eller borde jag ta med mig någon annan mat till jobbet innan lunchen?
den där första shaken med 20g vassle kan han skippa, bananerna kan han ta till den andra - 3 till 4 bananer är ganska mycket, ca 70-80g kolhydrater.
Hej!
Här kommer en fråga från min bror (för er som sett min förra tråd).
Kan man klara sig på:
10 g EAA: Direkt efter gym
3-4 bananer: 15 min efter träning
20 g vassle: 1 timme efter avslutat gym
20 g vassle: 2 timmar efter föregående
Lunch med jobbet: 1 timme efter senaste shaken med fullvärdigt protein, samt runt 80 g kolhydrater + sallad osv
Räcker detta? Eller borde jag ta med mig någon annan mat till jobbet innan lunchen?
Varför inga kolhydrater direkt efter träning? Tex några av bananerna. Annars borde väl EAA gå som energi.
Finns det inte möjlighet att ät mat direkt efter träningen ?
Eaa + 2 bananer direkt efter.
vassle + 2bananer 2h efter.
Tycker jag är ett bättre alternativ. Men tycker han att det funkar och det passar han och hans diet så är det väl okej :D
Varför inga kolhydrater direkt efter träning? Tex några av bananerna. Annars borde väl EAA gå som energi.
nej
Det var mitt proteinschema, inte mitt matschema. Jag tar 40 g kolhydrater tillsammans med kreatin 15-30 min efter träningen.
nej
Vad finns det för "bevis" för det? Alltid hört och alltid fått lära mig att kolhydrater är viktigt efter kraftig fysisk ansträngning för återhämtning.
Låter helt fel i mina öron att man inte skulle behöva kolhydrater alls.
Det var mitt proteinschema, inte mitt matschema. Jag tar 40 g kolhydrater tillsammans med kreatin 15-30 min efter träningen.
Vad gör bananerna i schemat då? Dom innehåller knappast speciellt mycket protein.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.