Visa fullständig version : kostupplägg
TheForce
2012-12-23, 11:38
Hej allesammans!
Har en liten fråga angående kost och dylikt. Det är såhär att jag är en kille på 16 år som har lite svårt med mitt matintag i den bemärkelsen att jag lätt äter för mycket mat. Min fråga är hur ska jag köra för att inte äta för mycket då mitt mål är att "deffa i 6 veckor utan att väga maten, då jag inte får det för mina föräldrar och träna. är för övrigt simmare om någon undrar
Hoppas att någon där ut förstår mitt problem
God jul allesammans!!)=)
StarkaUlf
2012-12-23, 11:42
Ät mindre portioner helt enkelt. Ta lite mindre av allt än vanligt. T.ex mindre sås, mindre ris/pasta/potatis, uteslut kanske bröd om du äter det till maten. Ät mer grönsaker och kanske mera av köttet, dra ner lite på resten.
TheForce
2012-12-23, 13:17
Ät mindre portioner helt enkelt. Ta lite mindre av allt än vanligt. T.ex mindre sås, mindre ris/pasta/potatis, uteslut kanske bröd om du äter det till maten. Ät mer grönsaker och kanske mera av köttet, dra ner lite på resten.
oki får pröva med det, tack för svaret! men en sak som komplicerar för mig är att jag inte vet om jag fått i mig tillräckligt av alla nutrienter såsom kolisar,protein, fett och kcal etc.., hur ska jag på bästa sätt lära mig att "uppskatta hur mycket jag är i behov av?
Unforgiven
2012-12-25, 22:42
oki får pröva med det, tack för svaret! men en sak som komplicerar för mig är att jag inte vet om jag fått i mig tillräckligt av alla nutrienter såsom kolisar,protein, fett och kcal etc.., hur ska jag på bästa sätt lära mig att "uppskatta hur mycket jag är i behov av?
Till varje måltid ska du äta ungefär så mycket kolhydrater som volymen på din knytnäve, proteinet ska ligga på ungefär 25-30 gram. Jag anser att det naturligt förkommande fettet i köttet, fisken, äggen räcker gott och väl till måltiderna. Utöver detta kan du äta lite nötter, oliver eller en avokado.
jasonmago
2012-12-26, 12:10
Till varje måltid ska du äta ungefär så mycket kolhydrater som volymen på din knytnäve, proteinet ska ligga på ungefär 25-30 gram. Jag anser att det naturligt förkommande fettet i köttet, fisken, äggen räcker gott och väl till måltiderna. Utöver detta kan du äta lite nötter, oliver eller en avokado.
25-30 gram protein per måltid?
Så om han vill ha i sig runt upp emot 200g så ska han äta 7-8 gånger per dag när han vill deffa 6 veckor?
Unforgiven
2012-12-26, 14:00
25-30 gram protein per måltid?
Så om han vill ha i sig runt upp emot 200g så ska han äta 7-8 gånger per dag när han vill deffa 6 veckor?
Jag förutsatte att han dricker whey+casein 2 gånger om dagen också.
Lychgate
2012-12-26, 16:34
Jag förutsatte att han dricker whey+casein 2 gånger om dagen också.
En grabb på 16 år som inte ens får göra en ordentlig deff för päronen ska dricka "Det där pulvret"?.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.